מחירי שינוע המכולות בין נמלי חיפה ואשדוד יועלו ב-1 בינואר ב-21%

בנוסף נקבע מונח חדש - מכולה כבדה - שמחיר שינועה יועלה ב-33%. בחברות הספנות זועמים. נשיא לשכת הספנות ד"ר יורם זבה: "הדבר הזה מחסל את התחרות בין נמלי חיפה ואשדוד". הרכבת: "המחיר טרם נקבע סופית"


00:00 ,08.12.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

החל מ-1 בינואר 2014 תעלה רכבת ישראל את שינוע המטענים ברמה חדה, של 21% בקטע שבין נמל חיפה ואשדוד, ולהיפך.

העלאת המחיר מתייחסת למכולות טעונות במטען רגיל, או בחומרים מסוכנים. שינוע מכולות ריקות יועלו ב-0.5%.

הרכבת הוסיפה גם מונח חדש, שלא היה בשימוש עד כה – מכולה כבדה. כל מכולה (TEU) שמשקלה מעל ל-23 טון ברוטו תיחשב למכולה כבדה, שעליה תתווסף תוספת מחיר של 33%.

בהודעה שהוציא יורם שאולי, מנהל תפעול וקשרי לקוחות בחברת שרות, המבצעת את שינוע המטען עבור הרכבת ומבצעת את התיאום מול הלקוחות, צוין שהעלאת המחירים הינה משוערת ולא סופית.

נשיא לשכת הספנות ד"ר יורם זבה: "העניין הזה היכה אותנו בתדהמה מוחלטת. אנחנו חושבים שהדבר הזה גובל בשערורייה. אמנם הרכבת היא מונופול, אבל גם חברת החשמל צריכה איכשהו לקבל אישורים לפני שהיא מבצעת העלאות מחירים. הדבר היחידי שעוד נותן קצת תקווה לתחרות בין הנמלים הוא שההובלה ביבשה היא איכשהו נורמלית. עכשיו עברו הימים ואין יותר תחרות בין הנמלים.

"מדובר בממשלה שחרתה על דגלה את התחרות וחרתה על דגלה את המלחמה ביוקר המחיה. אנחנו פשוט המומים - מה גם שמודיעים לך על זה שבועיים לפני שהעלאת המחירים נכנסת לתוקף. אם לחברת ספנות כלשהי יש תוכניות לגבי פקידות נמלים, לא ניתן לשנות אותן כעת. עד כמה שאני זוכר את ההיסטוריה, רק הנציב הרומי הטיל מסים מתי שהוא רצה, על מי שהוא רצה, איך שהוא רצה וכמה שהוא רצה".

מדוברות הרכבת נמסר: "המחיר טרם נקבע סופית, הוא ייקבע סופית רק לקראת סוף החודש".

מחברת שרות לא ניתן היה לקבל תגובה.