מונה ועד חדש לעובדי הרכבת

כבר היום אמור הוועד לקיים את ישיבתו הראשונה. אבי אדרי: "בניגוד לשמועות, מבחינה משפטית, יש רק ועד אחד"


00:00 ,04.07.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי מינה (ד') ועד חדש ברכבת.

 

הודעה על חברי הוועד נמסרה להנהלת הרכבת. הוועד החדש יתכנס כבר היום בשעה 17:00, בבית ההסתדרות בתל אביב, לישיבת עבודה ראשונה.

 

בהסתדרות טוענים שהוועד החדש יפעל למען עובדי הרכבת מול ההנהלה והממשלה, עד לעריכת בחירות חדשות, שמועדן יקבע על ידי האיגוד.

 

אבי אדרי מסר שהעובדים מבינים שהוועד החדש והישארותם בהסתדרות היא האופציה היחידה והמשמעותית שיכולה לשמור עליהם מפני ההנהלה והממשלה: "רק ארגון עובדים חזק כמו ההסתדרות יכול לאזן את הכוח של הממשלה, בעוד חבירה לכוח לעובדים משמעותה אולי הצלתה של גילה אדרעי, לעומת אפשרות של סגירת הרכבת על ידי הממשלה, שלא תתקל בחומה משמעותית מולה.

"בניגוד לשקרים שמנסים להפיץ כוח לעובדים והוועד המודח, כאילו קיימים שני ועדים, של ההסתדרות ושל כוח לעובדים, הרי שמבחינה משפטית יש רק ארגון יציג אחד ו-ועד אחד, שמשיך לפעול למען העובדים ולקדם את ההסכם הקיבוצי.

 

"יש לזכור, שכרגע, במצב המשפטי, גילה אדרעי וחבריה, במיוחד לנוכח העובדה שביטלה את ההליכים בבית הדין האזורי, הם בסך הכל עובדים מן המניין ברכבת, ללא שום סמכות של ועד עובדים".

אדרי שיגר אתמול (ג') איגרת לעובדים, ובה מסר שההסתדרות היא הארגון היציג של עובדי הרכבת. כתב אדרי: "מטופסי ההצטרפות שבידינו, ומטופסי ביטול החברות לארגון כוח לעובדים, שאף הם בידינו, עולה המסקנה הברורה שההסתדרות היא הארגון היציג ברכבת ישראל".

אדרי הוסיף במכתבו, כי עובדים רבים מבטלים את הצטרפותם לכוח לעובדים וחוזרים להסתדרות. "בימים האחרונים ביטלו מאות רבות של עובדי רכבת את הצטרפותם לכוח לעובדים והצטרפו מחדש להסתדרות הכללית", כתב, "לפיכך, כוח לעובדים אינו הארגון היציג ברכבת".

אדרי הוסיף, שיו"ר הוועד המודחת גילה אדרעי עצמה לא הצטרפה לכוח לעובדים: "גילה אדרעי הצהירה בבית הדין לעבודה, כי היא בעצמה לא הצטרפה לכוח לעובדים, בעוד שהיא בעצמה פועלת להעביר אתכם לכוח לעובדים. ועדי עובדים שגילו אחריות כלפיכם, פנו אלינו והודיעו על תמיכתם החד משמעית בהסתדרות ובמהלכיה".

אדרי כתב עוד ש "חברי הוועד המודחים מנסים להציל את עורם והמטרה מקדשת את כל האמצעים. לשם כך, הם מטעים את בית הדין, לאחר שהפרו את הצווים שהוציא, ומפריחים בלונים תקשורתיים כדי להטעות את העובדים".

לדבריו, עובדי הרכבת מבינים את חשיבות כוחה של ההסתדרות: "העובדים מבינים כי במצב שרק ארגון עובדים קיקיוני וקטן כמו כוח לעובדים עומד אחריהם, ללא ההסתדרות, הם חשופים, ללא הגנה, לכוח הגדול של ההנהלה והממשלה. צריך לזכור כי עד לפני חודשיים מי שהציל את עובדי הרכבת מצעדי השר וההנהלה היא ההסתדרות. את מי בדיוק יגייסו כוח לעובדים?".

את תגובתה של גילה אדרעי לא ניתן היה להשיג.