לבחון מחדש כדאיות כלכלית של הובלת מטען ברכבת

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש מתריע על חוסר הכדאיות, במיוחד של מטען מסוכן, ברכבת. התאונה לפני החג השני, הוא טוען, רק ממחישה את הסכנה


00:00 ,29.09.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

"יש פה עצימת עיניים וטמטום. הנושא של הובלת מטענים ברכבת בלילה, במיוחד מטענים מסוכנים, צריך להיבדק קודם כל כלכלית".

כך אמר יו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש, בהתייחסו לתאונה בה ירדה רכבת מטען מהפסים ליד קרית גת לפני החג השני של סוכות.

התאונה התרחשה בשעה 00:15, ובה ירדה רכבת עם חומרים מסוכנים, כולל מכולות ברום, מהפסים. לדברי בן הרוש, 6 ק"מ של פסים נהרסו, והמסילה היתה סגורה למשך חמישה ימים.

בן הרוש: "מדובר ברכבת עם 1,600 טון חומרים מסוכנים מסוגים שונים, שזה קוקטייל של סמים, לעומת משאית שנושאת מקסימום 22 טון מטען".

היום (א') שיגר בן הרוש מכתב למנכ"ל משרד התחבורה עוזי יצחקי נושא. במכתב הוא כתב: "התרעתי כבר לפני שנים שהובלה של 1,000 טון מטען ברכבת יכול לגרום לאסון המוני. רכבות מטען נוסעות בלילה ואין בזה שום יתרון, משום שהכבישים ריקים מתנועה".