יו"ר איגוד עובדי התחבורה: ההסכם הקיבוצי ברכבת - הסכם ראוי

במסגרת ההסכם יינתן מענק חתימה של 12 אלף ₪ לכלל העובדים, תוספת שכר של כ- 20% ותוספות השכר כפי שיינתנו במגזר הציבורי. ישוו תנאיהם של עובדי דור ב' לעובדי דור א', יוגדלו ההפרשות לקופ"ג וכ- 80 עובדים תפעוליים בחוזה אישי ייקלטו בהסכם הקיבוצי


00:00 ,09.12.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

כמה עלה ההסכם הקיבוצי החדש עם עובדי רכבת ישראל? לאחר תשעה חודשי מו"מ מפרך בין הצדדים חתמו הצדדים בסוף השבוע (ה') על הסכם קיבוצי שיאפשר, עפ"י שר התחבורה כץ להביא לשקט תעשייתי ולגמישות ניהולית בכדי שהרכבת תוכל להפוך, כבר בשנים הקרובות, למוביל הלאומי. לחצ/י כאן לקישור לידיעה נפרדת

ההסכמות בין הצדדים כללו בין השאר מענק חתימה בסך 12 אלף ₪ לכלל עובדי הרכבת ותוספת שכר של כ- 20% שתינתן במספר פעימות. עוד סוכם כי העובדים יהיו זכאים לתוספות שכר שייקבעו במגזר הציבורי וכי יושוו תנאיהם של עובדי דור ב' לתנאיהם של עובדי דור א' (לרבות דמי הבראה, מעונות, קייטנות ולכלכלה בשעות הנוספות).

עוד סוכם: כ- 80 עובדים תפעוליים בהסכם הפיתוח, המועסקים בחוזים אישיים כעובדי הרכבת, ייכנסו להסכם הקיבוצי; יוגדלו ההפרשות לקופות גמל; לא יבוצעו פיטורים בחטיבות הנייד ובמטענים; עובד בעל וותק של 15 שנה ברכבת, ללא תואר אקדמי, יוכל להתמודד למכרזים בהם קיימת דרישה לתואר אקדמי; המתדלקים, הקופאיות ועובדי מוקד התמיכה והפעלה וטכנאי השטח באגף המחשוב יועסקו בהסכם הקיבוצי.

בנוסף סוכם בין הצדדים כי תחזוקת המסילה תבוצע על ידי עובדי הרכבת וכי יוגדל הגיל לזכאות לכרטיס חינם לילדי עובדי הרכבת מגיל 18 לגיל 25. בהסכם אף נקבע כי 70% מתחזוקת הקרונות העתידית יטופלו בידי עובדי התחזוקה של הרכבת ולא יוצאו למיקור חוץ. כמו-כן הוסכם כי כל עבודת הנהיגה ותפעול המתקנים של מערך המטענים של הרכבת יעשה ע"י עובדי הרכבת בלבד. זאת למרות הקמתה של חברת בת למטענים.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, אבי ניסנקורן אומר היום: "מדובר בהסכם ראוי המחזק הן את העבודה המאורגנת ברכבת והן את ביטחונם התעסוקתי של העובדים. חשיבות נוספת בהסכם הינה שעבודת התחזוקה תישאר בידי עובדי הרכבת ברובה המוחלט. ההסתדרות תמשיך ותלווה את עובדי הרכבת ותהיה המגן שלהם לכל אשר יצטרכו".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי אומר היום: "לאחר מאבק ארוך ואינטנסיבי הגענו להסכם ראוי המגן על הביטחון התעסוקתי של עובדי הרכבת ותוספות שכר ראויות כאשר רוב רובו המוחלט של עבודת התחזוקה נשאר אצל עובדי הרכבת".