המועצה הארצית מקדמת פרויקט ״מסילת מנשה״

המועצה הארצית לתכנון ובנייה אישרה הנחיות להכנת תסקירי השפעה על הסביבה של שתי התכניות למימוש הפרויקט. מטרת הקמת המסילה היא להוציא רכבות מטענים מתוך חיפה, להגדיל את קיבולת מסילת החוף לרכבות נוסעים


11:54 ,16.01.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

המועצה הארצית לתכנון ובנייה מקדמת את אחד מפרויקטי התחבורה המשמעותיים ביותר לאזור הצפון – מסילת מנשה, שנועדה להוציא רכבות מטענים מתוך חיפה, להגדיל את קיבולת מסילת החוף לרכבות נוסעים ולקצר את זמן נסיעתם של תושבי אזור העמקים ברכבת למרכז ולדרום הארץ.

 

במהלך ישיבה של המועצה הארצית שהתקיימה לאחרונה אישרה המועצה הנחיות להכנת תסקירי השפעה על הסביבה של שתי התוכניות למימוש פרויקט מסילת מנשה – האחת בין אזור מושב אחיטוב בעמק חפר למחלף עירון והשנייה בין מחלף עירון עד לחיבור עם מסילת העמק, בתוואי שרובו יעבור במנהרה.

 

בהנחיות להכנת התסקירים נכתב בין השאר כי ״תוואי מסילת מנשה מתאפיין ברגישות רבה מבחינה סביבתית, ולפיכך עיקר הדגש צריך להינתן בבחינת חלופות במרחב שבין כביש 65 לכביש 6״.

 

נזכיר כי לאחרונה החליטה המועצה הארצית לתכנון ובנייה במינהל התכנון של משרד האוצר לקדם הכנת שתי תכניות מתאר ארציות חדשות, אשר יחדיו יציעו תוואי למסילת רכבת חדשה: מסילת מנשה שתונח בין אזור מושב אחיטוב בעמק חפר למסילת רכבת העמק המתחברת לחיפה.

 

מסילת מנשה תהיה המקטע הצפוני של פרויקט המסילה המזרחית שאמור ליצור אלטרנטיבה למסילת החוף. המקטע הדרומי של הפרויקט מקודם לביצוע בימים אלה על ידי רכבת ישראל בהסתמך על תוכנית מאושרת משנת 2012 להקמת תוואי מסילה חדש מלוד למזרח חדרה. באזור שבין כפר יהושע לכפר ברוך תתחבר מסילת מנשה לרכבת העמק, שמתחברת לחיפה.