ההסתדרות והנהלת הרכבת הגיעו להסכמות בנוגע לנהגי הרכבת בחטיבת המטענים והנוסעים.
מטעם ההסתדרות חתם על ההסכם יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי ו-ועד עובדי הרכבת, שחתמו על מסמך הסכמות עם הנהלת הרכבת באשר להסדרת סידורי העבודה של נהגי הרכבת בחטיבת הנוסעים ובחטיבת המטענים.
המשא ומתן החל לפני כחודשיים, לאחר שהעובדים התריעו כי אין באפשרותם לעבוד עוד שעות ארוכות ומשמרות נוספות.
תוקף ההסכמות הן עד אוקטובר 2014 והן נוגעות לכ-400 נהגים. במקביל ימשיכו הצדדים לפעול לשיפור סידורי העבודה.
במסגרת ההסכמות לנהגים בחטיבת הנוסעים, הוסדר כי אלה יעבדו במשמרות של עד 8 וחצי שעות ביום. בכך בעצם הופחתו והוסדרו שעות העבודה שלהם. כמו כן, נהגים יעשו משמרת שבת פעם בחודש בלבד.
במסגרת ההסכמות לנהגים בחטיבת המטענים, הוסדרו הקווים ונסיעות המטען של הנהגים בכך שיופעלו רכבות המטענים בכלל האזורים במדינה, ללא כל פגיעה בנהגים מהצפון, מהמרכז ומהדרום. כמו כן, הוסדרו תנאי העסקת נהגי המוסך ורווחתם, לרבות הסדרת חדר מנוחה.
בהסכמות עוד הוסדר תנאי הנסיעות של העובדים לעבודה וחזרה מהעבודה, הן של נהגי הנוסעים והן של המטענים.
בהמשך להסכמות, נותרו מספר סוגיות מהותיות פתוחות, שעליהן ימשיך להתנהל משא ומתן בין ההסתדרות להנהלת הרכבת.
אדרי: "לאחר משא ומתן ארוך, הוסדרו בשלב זה ועד להסדרה סופית תנאי העסקת הנהגים, כך שהנהגים יוכלו לעבוד בשעות סבירות יותר מבעבר. קיימת חשיבות עליונה למנוחת הנהגים, הן בהיבט האישי והן בשמירה על ביטחון הנוסעים".
יו"ר ועד עובדי רכבת ישראל ניקה שימחוביץ: "אתמול בלילה נחתם הסכם עם הנהלת רכבת ישראל בנוגע לסידורי עבודה של הנהגים. כפי שאזרחי מדינת ישראל שמעו בעבר, נהגים קרסו מסידורי העבודה הקשים שהטילה עליהם הנהלת הרכבת. הסידור החדש שנקבע ייתן לנהגים מרווח. לאור הסכם זה, אנו רגועים יותר בנוגע לבטיחותם של הנוסעים ברכבת ישראל, שמבחינתו זאת המעלה הראשונה. למרות המחלוקות שעדיין קיימות עם הנהלת הרכבת, הוועד ימשיך לפעול לטובת ציבור הנוסעים והעובדים ברכבת ישראל".