נשיא לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון, דוד קסטל, מתריע כי הפחתת מספר הרכבות הנוסעות מצפון הארץ לטובת הקצאת רכבות לרכבת לירושלים היא הדרה של תושבי הצפון לטובת תושבי מרכז הארץ.
במכתב לשר התחבורה, ח״כ ישראל כץ, אומר דוד קסטל כי כתוצאה מביטול של כ-20 רכבות ביום בקו נהריה – באר שבע העומסים ברכבות בלתי נסבלים, מתרבים העיכובים והאיחורים של הרכבות, והפחתת הרכבות פוגעת בנוסעים המאחרים לעבודתם, לשירותם הצבאי וללימודיהם. נוסעים המבקשים לעלות לרכבות הנוסעות דרומה בתחנות הקריות וחיפה, מוצאים קרונות תפוסים עד אפס מקום. בוטלה גם האפשרות להבטיח מקומות שמורים.
במכתבו לשר התחבורה אומר דוד קסטל: ״אין לי ספק בחשיבותה של הרכבת המהירה לירושלים, אולם הפגיעה הקשה במשתמשים ברכבות בצפון יוצרת החמצה של יעדים חשובים לא פחות. קודם כל, היעד של הפחתת העומסים על הכבישים על ידי שימוש בתחבורה הציבורית. השימוש ברכבת, המאפשר הגעה מהירה למרכז הארץ, שכנעה נוסעים רבים לוותר על הנסיעה ברכב הפרטי. צמצום מספר הרכבות לא רק יבלום תהליך זה ויגביר את החזרה לשימוש ברכבים הפרטיים. לא פחות אני מודאג מהמשתמע מההנחיה שניתנה לרכבת ישראל לצמצם את מספר הרכבות המגיעות מנהריה. האם שוב אנו עדים להדרת תושבי הצפון לטובת תושבי המרכז?״.
קסטל מציין כי נעשתה פעילות יוצאת דופן ומרשימה כדי להבטיח שאזור הצפון ירושת ברשת כבישים ומסילות ברזל, שנועדה, כפי שאמר שר התחבורה עצמו, לחבר את הפריפריה למרכז. כדי לעמוד ביעדים הלאומיים של קירוב הפריפריה למרכז, של הפחתת העומס בכבישים והקטנת זיהום האוויר, יש להחזיר את תנועה הרכבות לצפון במלוא היקפה בהקדם האפשרי.
ממשרד התחבורה ומחברת רכבת ישראל נמסר בתגובה כי ״ההחלטה לקיצור מסלולה של רכבת אחת בקו נהריה התקבלה לצורך הפעלת הקו המהיר, לאחר הצגת כל החלופות האפשריות״.