בשל הסגר: רכבת ישראל תרחיב עבודות תשתית

לאור הסגר והקיטון בכמות הנסיעות, ובתיאום עם משרד התחבורה, תרחיב רכבת ישראל את תוכנית האצת והקדמת עבודות התשתית הפיתוח והתחזוקה לימי הסגר


13:41 ,10.01.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

לאור הסגר והקיטון בכמות הנסיעות, ובתיאום עם משרד התחבורה, תרחיב רכבת ישראל את תוכנית האצת והקדמת עבודות התשתית הפיתוח והתחזוקה לימי הסגר. החל מיום שלישי 12.1.21 ועד יום רביעי 3.2.21 – לא תופעלנה רכבות נוסעים מדרום לתחנת ת״א ההגנה, בקו המהיר לירושלים ובתחנות פ״ת, ראש העין ובני ברק.

 

עבודות אלה תוכננו להתבצע במהלך השנה הקרובה והקדמתן תאפשר להשלים את העבודות בתקופה של מיעוט נוסעים במקום בחודשים הבאים בהם צפויה עלייה בנפח הנסיעות.

 

מרכבת ישראל נמסר כי עם כניסתו של הסגר הנוכחי לתוקף, קיימת ירידה משמעותית במספר הנוסעים ברכבת. בשל כך מתכוונת הרכבת להקדים את ביצוען של עבודות תשתית נרחבות וחיוניות לצרכי פיתוח מסילות וקווים חדשים, וכן תחזוקת מסילות בקווים הקיימים.

 

העבודות תתבצענה במוקדים רבים במרכז הארץ ודרומה: לוד, אשקלון, קריית גת, באר שבע ויכללו בין היתר עבודות תשתית, תחזוקה ופיתוח. כגון חיבורו של מתחם התחזוקה החדש באשקלון לרשת המסילות הארצית, השלמת מתחם התחזוקה החשמלי בלוד, החלפת מרכיבי מסילה במוקדים רבים, שיקום מסילות קיימות ועוד. בנוסף תנצל הרכבת את החודש הנוכחי על מנת להמשיך ולשדרג תחנות נוסעים רבות, לצורך שיפור מרכיבי הנגישות והשירות לנוסעים בתחנות אלה.

 

עבודות אלה תוכננו להתבצע במועדים מאוחרים יותר ובמידה והיו מתבצעות  לאחר היציאה מהסגר, עם חזרתו של המשק לשגרה, הייתה נוצרת פגיעה נרחבת בנוסעים ובמשק כולו. לכן מוטב שיבוצעו מוקדם ובמועד הסגר.

 

להלן פרטי השינויים: לא תופעלנה רכבות מדרום לתחנת ת״א ההגנה וזו תהיה התחנה האחרונה אליה ניתן יהיה להגיע מכיוון צפון. כל התחנות הדרומיות לתחנת ת"א ההגנה תיסגרנה זמנית לשירות. כמו כן לא תופעלנה רכבות בקו הרצליה-ירושלים יצחק נבון, ובקו ראש העין צפון- ראשל״צ משה דיין-באר שבע.