בעקבות איומי כץ: ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה ברכבת

במסיבת עיתונאים שכינס הבוקר השר ישראל כץ, הציב אולטימטום בפני הנהלת הרכבת לפיו, אם בתום ארבעה חודשים לא תוצג בפניות תוכנית להסדרת הבעיות הביטחוניות- יסגור את הרכבת. אבי אדרי: דרך של איומים אני לא מקבל


00:00 ,17.04.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

במסיבת עיתונאים שכינס היום שר התחבורה, ישראל כץ, יחד עם מנכ"ל המשרד, דן הראל, בנושא הרפורמה בחברת רכבת ישראל, הציב שר התחבורה אולטימטום בפני הנהלת הרכבת. לדברי כץ, אם בתוך ארבעה חודשים לא תוצג בפניו תכנית כוללת להסדרת בעיות הבטיחות- הוא יסגור את הרכבת.

הצהרת שר התחבורה היום באה על רקע שורת אירוע הבטיחות והמשמעת שליוו את הרכבת בחודשים האחרונים, לרבות אירוע פינוי הרכבת בבאר יעקב מנוסעיה, לאחר שעשן עלה מאחד הקרונות בה ב-24 לינואר השנה והתאונה שאירע החודש, בה התנגשו שתי רכבות ליד נתניה.

"לא אאפשר מצב שבו אזרחים חוששים לנסוע ברכבת בגלל בעיות בטיחות או חלילה נפגעים בשל בעיות תחזוקה בשל כשלים של רכבת ישראל כפי שאירע יותר מדי לאחרונה" אמר כץ.

בעקבות ההודעה של השר, הכריזה ההסתדרות היום בצהרים על סכסוך עבודה ברכבת. אבי אדרי, יו"ר ארגון עובדי התחבורה בהסתדרות, אמר ל-port2port כי את הדרך בה בחר שר התחבורה, בדרך האיום להשיג את השינויים הוא לא מקבל. "העמדה שלי בנוגע לבטיחות מאוד עקרונית, זה נושא בחשיבות עליונה ויש דברים שצריך לשנות, אבל לא בדרך של שר התחבורה, בדרך של איומים , אם לא יטפלו תוך ארבעה חודשים נסגור את הרכבת. 2,000 משפחות לאן ילכו?" אומר אדרי.

אדרי מתרעם גם על העיתוי בו בחר השר להפיל את ההודעה על העובדים של הרכבת- יום לפני ערב חג הפסח "ערב חג זה לא עיתוי" ציין אדרי.

על פי הפרסומים בתקשורת הישראלית היום, הנחה השר כץ את מנכ"ל משרדו, לדאוג לתכנית חלופית לתחבורה ציבורית מתוגברת במקרה שתשותק הרכבת לחלוטין. עוד עולה כי, ביום חמישי האחרון נפגש כץ עם יו"ר דירקטוריון הרכבת, אורי יוגב, לדון בנושא הבטיחות ולבסוף הודיע להנהלה על כך שעומדים בפניה ארבעה חודשים להסדיר הנהלים. כפתרון מיידי ביקש השר להתקיןאמצעי בטיחות ברכבת ובהם מצלמות בתאי הנהגים.

השר כץ ציין עוד כי, "אני לא מתכוון להתפשר על בטיחות הנוסעים. רכבת לא אמורה להיות שדה קרב אלא כלי תחבורה בטוח ונוח".

נזכיר כי, מנכ"ל רכבת ישראל, יצחק הראל, הודיע בחודש שעבר על פרישתו הסופית מתפקיד מנכ"ל הרכבת לאחר שלוש וחצי שנים.