בומברדייה תשקיע בישראל 106 מיליון אירו

חברת הרכבות הקנדית הגישה למשרד הכלכלה תוכנית חדשה לרכש גומלין, במסגרתה תייצר 130 מקומות עבודה. בתמורה אישר המשרד לחברה את ההתקשרות לאספקת 62 קטרים חשמליים לרכבת


10:09 ,10.09.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

הסכם רכש גומלין חדש של חברת הרכבות הקנדית בומברדייה: תשקיע בישראל 106 מיליון אירו ותייצר כ-130 מקומות עבודה חדשים. מלבד הגדלת רכש המוצרים תוצרת כחול-לבן, התכנית כוללת התחייבות להכשרה מקצועית ולהעסקת עובדים נוספים.

 

ההסכם החדש בעקבות הודעת משרד הכלכלה על הקפאת המכרז לאספקת 62 קטרים חשמליים לרכבת ישראל. זאת בעקבות אי-שביעות הרצון מתוכנית המימוש לרכש הגומלין אותה הגישה בומברדייה.

 

לאחר הודעת משרד הכלכלה נוצר קשר מחודש בין הצדדים והחברה הקנדית הגישה תוכנית מימוש חדשה ומשופרת, הכוללת התחייבות לרכש מוגדל של מוצרים כחול לבן, הכשרה מקצועית למפעילי קטרים חשמליים ויצירת כ-130 מקומות עבודה חדשים. סך המימושים הצפויים של בומברדייה בחמש השנים הקרובות יעמדו על 106 מיליון אירו שיוזרמו לתעשייה הישראלית.

  

מנהלת היחידה להשקעות זרות ושיתוף-פעולה תעשייתי במשרד הכלכלה זיוה איגר הודיעה על אישור תוכנית המימוש החדשה, ובכך נתנה את האות לחתימה הרשמית על החוזה בין רכבת ישראל לבין בומברדייה.

 

איגר: "אני שמחה להכריז כי הגענו להבנות מול חברת בומברדייה. תוכנית המימוש כוללת הסכם עם חברת פולירית מקיבוץ זיקים לייצור כיסאות לקרונות ולהכשרתם כספק מוכר של בומברדייה בעולם, מהלך שיוביל להגדלת הייצור והייצוא של החברה. בנוסף, התוכנית כוללת הכשרה של 100 עובדים לדור הבא של הרכבות, הקמת מרכז שירות לקטרים והרחבת מתקן ההרכבה של הרכבות החשמליות כך שיעסיק כ-30 עובדים נוספים".

 

שר הכלכלה אריה דרעי: "כשר הכלכלה אני עושה שימוש בכל הכלים העומדים לרשותי כדי לקדם את התעשייה הישראלית. כל חברה זרה שמשקיעה בישראל מחויבת בביצוע רכש גומלין בתעשייה המקומית. במשך שנים לצערי לא נעשה שימוש מספק בכלי זה ואנחנו נחזור לנצל אותו בצורה יעילה. ההסכם החדש של משרד הכלכלה מול בומברדייה יגדיל את מספר ההכשרות המקצועיות, ייצר מקומות תעסוקה חדשים בפריפריה וירחיב משמעותית את פוטנציאל הייצוא והייצור של התעשייה הישראלית, ובדגש על חברות מאזור עוטף עזה".

 

מנכ"ל משרד הכלכלה עמית לנג: "שמנו לעצמנו למטרה להפוך את כלי רכש הגומלין לכלי אפקטיבי ומותאם לקידום יעדי המדיניות של המשרד לטובת חיזוק התעשייה והכלכלה בישראל. זוהי סנונית ראשונה, המשקפת את אופי ההסכמים העתידיים שבכוונתנו לדרוש מהחברות המחויבות".

 

מנכ"ל בומברדייה ישראל יוסי דסקל: "אנו שמחים על הסיכום שהושג מול משרד הכלכלה בנוגע לרכש הגומלין המתחייב מהמכרז בו זכינו לאספקת קטרים חשמליים עבור רכבת ישראל. חברת בומברדייה שמחה להשקיע בישראל ומאמינה בתעשייה הישראלית".

 

המשנה למנכ"ל ערן כהן: "בומברדייה רואה בישראל שוק בעל חשיבות ופוטנציאל אדירים ותמשיך להשקיע בתעשייה הישראלית, כפי שעשתה ב-12 שנות פעילותה בארץ".