ארה״ב: הנשיא ביידן חתם על חוק המונע השבתת הרכבות

החוק שנחתם מנע שביתה לאומית בארה״ב שהיתה עשויה לעלות לכלכלה האמריקאית 2 מיליארד דולר ביום. ״השבתת רכבת הייתה הורסת את הכלכלה שלנו״, אמר הנשיא באירוע החתימה על החוק.


11:19 ,04.12.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

הנשיא ג׳ו ביידן חתם ביום שישי האחרון על חקיקה שכופה הסכם עבודה על עובדי הרכבת. החוק שנחתם מנע שביתה לאומית בארה״ב שהיתה עשויה לעלות לכלכלה האמריקאית 2 מיליארד דולר ביום. ״השבתת רכבת הייתה הורסת את הכלכלה שלנו״, אמר הנשיא באירוע החתימה על החוק. ״ללא רכבות משא, תעשיות רבות בארה״ב היו נאלצות לסגור את שעריהן״.

 

ארבעה איגודי עובדים - כולל הגדולים בענף - הצביעו נגד החוזים שלהם בגלל מחסור בימי מחלה בתשלום, בטענה שהם לא יכולים לקבל חופש במקרה של הצטננות או שפעת. המבוי הסתום איים בהשבתה של מערכת הרכבות של המדינה, שאחראית ל-40% מהמשא הבינעירוני של ארה״ב.

 

הקונגרס פעל השבוע במהירות נדירה כדי להימנע מהשבתה על ידי אישור הצעת חוק שתאלץ ארבעה איגודי עובדים המייצגים אלפי עובדים לקבל את הסכמי העבודה שנדחו. מאמץ בראשות המפלגה הדמוקרטית לאשר לעובדים חופשת מחלה בתשלום לא עבר בסנאט.

 

למחוקקים יש סמכות ייחודית על פי חוק עבודת הרכבות (Railway Labor Act) להתערב במשא ומתן - הקונגרס העביר חוקים לעיכוב או ליישב שביתת רכבת לפחות 18 פעמים מאז 1963.

 

למרות שהדד ליין להגיע להסכמה בין חברות הרכבות והעובדים היה עד ה-9 בדצמבר, הנשיא ביידן רצה חקיקה על שולחנו מוקדם יותר, וציין כי עסקים הזהירו שהם מצפים לשיבושים. ביידן אמר ביום שישי כי הצעת החוק מונעת ״מה שהיה יכול להיות ללא ספק, קטסטרופה כלכלית בזמן רע מאוד בלוח השנה״.

 

המשלחים בירכו על החקיקה ואמרו שהיא מונעת מכה הרסנית לרשתות האספקה ​​של המדינה שנאבקות כבר מעל לשנתיים להתאושש מעומס, מחסור ועיכובים אחרים. למעלה מ-300 איגודי סחר דחקו בממשל ביידן לנקוט בפעולה כדי להימנע מהשבתה, ואמרו שלכל שיבוש רכבות תהיה ״השפעה משמעותית על כלכלת ארה״ב ותוביל ללחץ אינפלציוני נוסף״.

 

עם זאת, ראשי איגודים תקפו את הסנאט על כך שההצבעה על קבלת ימי חופשת מחלה בתשלום, נכשלה ורף 60 ההצבעות בעד הסעיף לא התקבל.