שביתת המובילים נדחתה

מטה המאבק נעתר לבקשת שר התחבורה והודיע על דחייה זמנית של השבתת הענף. שר התחבורה תומך בעמדת המובילים והמסיעים כי יש להפחית את המס על הסולר


00:00 ,03.08.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

בפגישה שנערכה הבוקר בין נציגי מועצת המובילים וארגון חברות ההסעה עם שר התחבורה, הביע השר כץ תמיכה בעמדתהמובילים והמסיעים, בסוגיית הפחתת הבלו על הסולר. השר כץ פנה בדרישה לרה"מ ולשרהאוצר, להפחית את הבלו על הסולר והציג בפניו את השפעות הרוחב על המחירים במשק,בעקבות ייקור הסולר.

 

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן הרוש: "הגענו להבנה עם השר שפועל מול רוה"מ ושר האוצר וביקש שנדחה את השביתה הכללית בימים אחדים. אנו ניתן בידו שהות לבטל את העלאת מחיר הסולר."

 

הרקע לשביתה שתוכננה:

 

בעקבות עליית מחירי הסולר והמדיניות שנקטה הממשלה, שנתפשת על ידי מועצת המובילים וע"י ארגון חברות ההסעה, כמדיניות אשר מפלה בין צרכני הבנזין למשק הבית לבין צרכני הסולר במגזר היצרני, הוחלט על ידי מטה המאבק של מועצת המובילים והתאחדות בעלי מפעלי הובלה, להשבית את העבודה החל מיום חמישי 4 אוגוסט, ועד להודעה חדשה.

 

עפ"י מטה המאבק, ההשבתה תקיף את כלל מגזרי ההובלה בענפי הבניין, חומרי גלם, כימיקלים, מוצרים חקלאיים (לרבות חלב וירקות) ואת כלל פעילות היצוא והיבוא מהנמלים.

 

נציין כי במקור נועדה ההשבתה תוכננה להבוקר (יום ד'), אך בהתאם לשיחה שקיים יו"ר מועצת המובילים גבי בן הרוש עם שר התחבורה ישראל כץ, הוחלט לדחות את השביתה ביממה – למחר, יום ה'. זאת בעקבות הדרישה שהציב שר התחבורה לראש הממשלה להפחית את הבלו גם על הסולר ב- 30 אג' ובכך למנוע את ייקור הסולר.

 

מטה המאבק התריע לפני ימים ספורים כי החלטת הממשלה לייקר את הסולר תגרור אחריה שרשרת של התייקרויות במוצרי הצריכה - הנושא המרכזי עליו מושתתת מחאת האוהלים.

 

ככל הידוע, הוחלט בנוסף על שורה של מחאות בהן מסע של משאיות ואוטובוסים בשדרות רוטשילד ובמטה המאבק הדגישו שההחלטה לצאת מחר לשביתה בעיינה עומדת וזאת כל עוד לא יתקבל פתרון שיניח את דעתם.