ראש העיר חיפה, מצטרף לבקשת מועצת המובילים להוזלת תעריף מנהרות הכרמל

יונה יהב פנה לשר להגנת הסביבה ולשר התחבורה בבקשה לסייע לנהגי המשאיות בנושא התעריפים הגבוהים שנקבעו במנהרות הכרמל. במכתבו הדגיש את יתרונות השימוש במנהרות לרכבים הכבדים


00:00 ,25.07.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

יונה יהב, ראש העיר חיפה קרא לשר התחבורה, ישראל כץ והשר להגנת הסביבה, גלעד ארדן לעודד את מעבר המשאיות במנהרות הכרמל שבחיפה. במכתב לשני השרים ציין יהב כי, "כולנו פועלים במרץ על מנת לצמצם, הם את זיהום האוויר בערים הגדולות והן את הצפיפות בנתיבי התחבורה, בשעות הבוקר העמוסות".

ראש העיר חיפה ביקש מהשרים להתערב במחירי מעבר המשאיות במנהרות. "איני מבקש להתערב בהפעלת המנהרות, או בשיקולים הכלכליים של חברת "כרמלטון" שהנחו אותם לקבוע תעריפים גבוהים כל כך, למעבר משאיות ורכבים כבדים במנהרות" ציין יהב בפנייתו.

נזכיר כי, גם גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים פנה בעבר בשר איכות הסביבה, ארדן בבקשה שיתערב בהורדת מחיר האגרה של מנהרות הכרמל, בכדי לאפשר למשאיות לנסוע בהן. "מנהרות הכרמל מונעות במתכוון מעבר של משאיות באמצעות קביעת תעריף שרירותי בסך של כ-60 שקלים, תעריף שהוא גבוה פי חמישה מהמחיר שנדרש מרכב פרטי שעובר את המנהרה" טען אז בן הרוש.

לדברי יהב, "לא ניתן להישאר אדיש לזעקתם של המובילים, המבקשים להשתמש במנהרות גם ברכבים הכבדים. אני מבקש כי תשקלו דרכים לסייע להם, לנצל משאב חשוב זה. כך, נצמצם את זיהום האוויר וזיהום הרעש ברחובות. לא כל שכן, נחסוך בצריכת אנרגיה ובשעות עבודה יקרות למשק".

בתגובה למחאת מועצת המובילים, נמסר מחברת מדובר מנהרות הכרמל, אבי שמול כי, התעריפים קבועים בחוק האגרה שקבעה הכנסת. "הכנסת היא האחראית להחלטות הקובעות את גובה אגרת המעבר במנהרות הכרמל ואת התעריפים לכלי הרכב השונים. ככל שהדברים תלויים בנו, אנו נכבד ונשמח לשרת כל נהג משאית שיבחר במנהרות הכרמל" אמר שמול.
 

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי, "תגובתו של אבי שמול תואמת את עמדת משרד התחבורה". ממשרד לאיכות הסביבה נמסר כי, הנושא נבחן.