יו"ר מועצת המובילים והמסיעים והתאחדות בעלי מפעלי ההובלה גבי בן הרוש נבחר ברוב קולות לקדנציה.
התאחדות בעלי מפעלי הובלה פועלת לצד מועצת המובילים ומוכרת על ידי המדינה כארגון יציג, שפועל בתוקף חוק הסכמים קיבוציים צווי הרחבה התשל"ז. הארגון מייצג אלפי חברות הובלה ברחבי הארץ.
לאחרונה, הסתיימה מערכת הבחירות למוסדות ההתאחדות, שנערכה בכפר המכבייה, ובה נבחרים נציגי הנהלת ההתאחדות. ממטה המועצה נמסר כי שיעור ההצבעה היה גבוה במיוחד, ועמד על כ-75% מכלל בעלי זכות ההצבעה.
מלבד יו"ר ההתאחדות, נבחרו עשרה חברי הנהלה, ביניהם ארבעה חברים חדשים: אמציה כפרי ואסף דובז'ינסקי מהקורפורטיביים לתחבורה בתנועה הקיבוצית, אבי קוסטו מארגון סע-שא ועודד דביר מהחטיבה הארצית להובלה. בנוסף, מאחר וההתאחדות הנה ארגון יציג ולכן גוף מבוקר הנוהג בשקיפות, נבחרה ועדת ביקורת הכוללת שלושה נציגים.
ההנהלה החדשה תתכנס בשבועיים הקרובים, שם תוצג תכנית העבודה לקדנציה הקרובה וייבחרו בה בעלי התפקידים הבאים: מנכ"ל, יועץ משפטי ורו"ח וכן תיבחר וועדת כספים שמתוכה ימונו שני מורשי חתימה.
בן הרוש (61) מכהן כמנכ"ל קואופרטיב הנמל החדש בע"מ מזה כ–22 שנה. בין הישגיו העיקריים כיו"ר המועצה: קביעת נורמות עבודה חדשות בין ענף ההובלה והנמלים ושילוב מוצלח של כלל המשאיות הפוקדות את נמלי הארץ בשערים הממוחשבים החדשים, באמצעות הצטיידות החברות במערכות נל"ן (נהג ללא ניירת).
בנוסף מנהל בן הרוש שני מאבקים מתוקשרים, שעומדים על סדר יומן של ועדות הכנסת ומשרד התחבורה: השתלמות חובה לנהגים מקצועיים, במגמה להפחית את תאונות הדרכים במשאיות; וקביעת מעמדו והגדרת תפקידו של קצין הבטיחות, שחייבו שינוי חקיקה בכנסת.
בן הרוש מזוהה עם המהפכה הגדולה שהתרחשה בענף המשאיות בכך שקידם והגשים את חוק רישיון מוביל, שמחייב כל משאית מעשרה טון ומעלה לרישיון הובלה תחת עמידה בקריטריונים מחייבים הקשורים בבטיחות ובניהול תקין של משק העבודה.
אמר מנכ"ל מועצת המובילים והתאחדות בעלי מפעלי הובלה דוד כוכבא: "בקדנציה האחרונה עבדנו בהרמוניה מלאה, תוך חלוקת תפקידים מוגדרת, כך שהמטה גיבה את היו"ר בכל פעילותו הציבורית ואני מקווה שנמשיך כך".
בן הרוש: "אני מודה לחברים על האמון הרצוף שניתן לי ומאמין כי העקביות שלנו תוביל לבסוף להגשמת מטרותינו, ובראשן: גיוס נהגים חדשים לענף, הצערת גיל הנהגים, הסדרת הסכמי שכר חדשים, תוך התאמתם לשינויים במשק, כך שיכללו הטבה לנהגים, כניסה מוצלחת לעידן תחליפי אנרגיה ועוד. כמו כן, בכוונתנו לחזק את האמירה שלנו בצורה משמעותית יותר בכל הנוגע לתכנון תשתיות והתאמתן לצרכים הייחודים של המשאיות הכבדות כגון: הרחבת השוליים והוספת מפרצי חנייה למנוחה בצירים הראשיים".