עוד 24 שעות לשהיית עצים שנפרקו ברציפי נמל אשדוד ללא חיוב

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש בירך על הודעת חברת נמל אשדוד להשית דמי ניטול לפי תעריך מסירה ישירה


00:00 ,02.07.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש בירך השבוע על הודעת חברת נמל אשדוד להשית דמי ניטול לפי תעריף מסירה ישירה במקום עקיפה על פריקת עצים.

בן הרוש ציין שלא מדובר רק בעידוד פריקת עצים בנמל, אלא שהדבר נעשה גם לגבי מתכות ומטען כללי. הוא הוסיף, שהדבר נעשה גם בנמל חיפה ובמספנות ישראל.

במכתב ששלח סמנכ"ל לקוחות של חברת נמל אשדוד אלי בר יוסף צוין שבמטרה לעודד פעילות עצים בנמל, מבלי שהדבר ייחשב כתקדים, הוחלט כי תעריף של מסירה ישירה יחול על עצים שייפרקו במשמרות ב' ו-ג' וישוחררו עד סוף משמרת ב' למחרת; על עצים שייפרקו במהלך משמרת א' וישוחררו עד סוף משמרת ב'; ועל עצים שייפרקו ביום ו' במשמרת ב' וישוחררו עד סוף משמרת א' ביום א'.

בן הרוש: "לא מדובר רק בעצים, אלא הרעיון הוא לגבי כל מה שקשור למסירות אישיות. עד היום, מכל סיבה שהיא, היו משיתים את החיוב על שעת עבודה של מנופים על סוכן האונייה. יש הרבה מקרים בהם נהגים התעכבו בשל בדיקות ביטחוניות בשערי הנמל. לנו זה גרם לעוגמת נפש במשך הרבה זמן; אתה ממתין והלקוח לא שילם פיצוי על השהייה בנמל.

"עכשיו המטען קיבל עוד 24 שעות ברציף בלי לקנוס את הלקוח, או את סוכני האונייה. זה נותן לנו יותר גמישות תפעולית. היום אני יכול לברך. לא מדובר בתחרות, אבל מדובר בשיפור שירות".