מועצת המובילים והמסיעים חשה מרומה עקב חוסר התאמה בולט בין המשרדים השונים שנתנו יד לתוכנית ליישום אזור מוגבל לתנועת רכבי דיזל מזהמים בשטח העיר התחתית בחיפה. כך עולה ממכתב ששלח יו"ר המועצה גבי בן הרוש לשרי האוצר והגנת הסביבה.
מהמכתב עולה כי מועצת המובילים לקחה חלק פעיל ביוזמה ונתנה את הסכמתה להגבלת תנועת משאיות בצירים עמוסים בעיר התחתית, למרות שמדובר בהגבלות שיוצרות קשיים תפעוליים, שנלווים בעלויות תפעול אותן לא יכולים המובילים לדרוש מלקוחותיהם. על פי בן הרוש, המועצה עשתה זאת מתוך אחריות ציבורית, כחלק מהמגמה להפחתת זיהום אוויר.
אולם עובדתית, כתב בן הרוש, התקבלה בפועל שורת החלטות שגויות ובניגוד לסיכומים, כאשר כל העול הכלכלי והתעבורתי נוחת על המובילים ומבלי שמוצעות חלופות ראויות להתמודדות עם הגבלת תנועת המשאיות בעיר.
כדוגמה מביא בן הרוש את מנהרות הכרמל, שמציעות הנחה בגובה של 40% לרכב עד 12 טון, כאשר המעבר בעיר לאותן משאיות מותר. לעומת זאת נטען כי למשאיות מעל 12 טון לא מוענקת כלל הנחה, אולם דווקא להן אין אפשרות לנסוע ברחבי העיר.
בנוסף מעלה בן הרוש את מגורות דגון, שאמורות להגביר את הפעילות בשעות הלילה על ידי עידוד שמספקת המדינה בתקציב פרויקט לילה טוב. בנוסף טוען בן הרוש ההגיע הזמן להעמיד את השקעות המדינה ברכבת המטען למבחן, שכן לדברי מנכ"ל הממגורות מיכאל שרן, שינוע גרעינים ברכבת מהווה רק 20%. מדוע, אם כן, שואל בן הרוש, לא משנעת הרכבת 80% ויותר ובכך חוסכת תנועת אלפי משאיות בכבישים, בהיקף שמתקרב ל-1 מיליון טון בשנה?
בן הרוש מעלה גם טענות בנוגע למעבר משאיות דרך נמל חיפה. לדבריו, צריך הנמל לאפשר למשאיות בעלי היתר כניסה שנתי לעבור, כשבפועל ישנן עשרות משאיות מעל 15 טון ללא אישורי כניסה.
כן מוסיף בן הרוש, שמועצת המובילים והמסיעים ביקשה שהכניסה לנמל תתאפשר בשעות בהן מוגבלת תנועת המשאיות בעיר, כשבפועל הכניסה לנמל מתאפשרת בשעות שאינן חופפות לתמרורים, וכן שהמשטרה לא היתה שותפה בכל שלב לדיונים.
בן הרוש מסיים את מכתבו לשרים גבאי וכחלון ומזהיר שהפיילוט יכשל במידה ולא ימצא פתרון היקפי, שאף יחריף את המצב, היות ומשאיות ייאלצו לחנות בשול הדרך, תוך סכנה בטיחותית למשתמשים והעלאת הזיהום.
בן הרוש מבקש מהשרים כי יכונס מיידית צוות בדיקה למען בדיקת ההתנהלות בשטח.