מנכ״ל קבוצת מילניום: לא נחכה לתום משבר הקרונה על מנת לשדרג נושא הבטיחות

שמעון סבח התייחס בראיון מיוחד לרכישת 250 מערכות בטיחות סייברוואן לצי המשאיות של החברה וציין ״אנחנו חוסכים זמן המתנה של משאית בזמן שיא של עבודה ומייעלים את תהליכי ההתקנה כך שלא יפגעו בעבודה השוטפת״


13:19 ,08.10.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

שמעון סבח, מנכ״ל קבוצת מילניום, התייחס להודעת החברה על רכישת והתקנת 250 מערכות בטיחות של חברת SaverOne אשר מספקת מענה לבעיית היסח הדעת של נהגים על הכביש. נזכיר כי קבוצת מילניום תשמש בנוסף כמתקין מורשה ובלעדי של מערכות SaverOne בתחום המשאיות. סבח ענה על מספר שאלות בנוגע למערכת, החשיבה שעמדה מאחורי ההתקנה למרות היעדר הרגולציה בנושא ועל טיפוח ההון האנושי בקבוצת מילניום.

 

נציין כי זהו ההסכם המסחרי הראשון של חברת SaverOne הישראלית שכבר ביצעה או נמצאת בשלבי ביצוע, של עשרות פיילוטים בחברות וארגונים גדולים וביניהם: צה״ל, רכבת ישראל, חברת החשמל, תנובה, צ׳מפיון מוטורס, פרונרי ישראל, חברת R&D ועוד.

 

שאלה: כיצד המערכת משפיעה על התנהגות הנהגים?

 

שמעון סבח: ״אין לנו עדיין נתונים שנוכל להתייחס אליהם. אפשר לומר שהנהגים מבינים את החשיבות של המערכת ומודים על ההשקעה והמאמצים לשמירה על חייהם״.

 

שאלה: האם החברה הרוויחה מהמהלך?

 

שמעון סבח: ״מוקדם מדי לענות על השאלה הזו כיוון שהמערכות הותקנו ועדיין מותקנות בימים אלו ולכן הרווח צפוי להיות עתידי. הרווח הראשוני שלנו הוא מניעת תאונות דרכים ושמירה על בטחונו של הנהג שלנו, מניעת הסחות דעת, ריכוז מקסימלי בנהיגה. הרווח הנלווה הוא התייעלות העבודה, חסכון בזמן עבודה ומיקוד בנהיגה בלבד. את התשובות לבדיקות האלו נוכל לקבל רק בהמשך כאשר המערכת תפעל בכל המשאיות שלנו ולאורך זמן״.

 

שאלה: מהיכן מגיעה הגישה הבטיחותית המחמירה?

 

שמעון סבח: ״הגישה הבטיחותית המחמירה היא נגזרת של ניהול נכון. זוהי הגישה הבסיסית שצריכה להוביל בכל ארגון. בניהול נכון אנחנו נותנים דגש לניהול ההון האנושי ומכאן אנחנו מקפידים על משנה זהירות בכל הקשור לאנשים שלנו. שמירה על הנהג שלנו היא שמירה על כל מעגלי החיים שלו - המשפחה שלו, החברים שלו, עמיתיו לעבודה ועוד. ההקפדה על משנה בטיחות קיימת במילניום בכל חלק בארגון- טיפול מוקפד בצי רכבי החברה, התקנת מערכות טכנולוגיות מתקדמות, הדרכות והכשרות ועוד״.

 

שאלה: האם אתה מאמין כי חברות נוספות ילכו בעקבות מילניום ויתקינו את המערכת למרות שאין עדיין רגולציה?

 

שמעון סבח: ״על מנת שחברות אחרות יילכו בעקבותינו צריכים לקרות שני דברים, האחד הוא: העמדת הבטיחות כאבן יסוד בערכי החברה והכרה בצורך הזה שיוביל להתקנה של המערכות. השני, הערך הכלכלי שנגזר מהתקנת המערכת כגון הוזלת עלויות ביטוח בגין התקנת המערכת. מצב כזה בו שני החלקים האלו- הכלכלי והבטיחותי יתקיימו ייתכן ויוביל את החברות להתקנה של המערכת״.

 

שאלה: מדוע החלטתם לקדם את המהלך דווקא עכשיו בתקופת הקורונה כשחברות מנסות דווקא לצמצם הוצאות?

 

שמעון סבח: ״הקורונה אכן יצרה משבר עסקי כלכלי ארצי ועולמי. נושא הבטיחות הוא אחד התחומים שאנחנו לא שמים בעדיפות אחרונה או כתגובה לצמיחה כלכלית. הבטיחות של הנהגים שלנו היא בעדיפות גבוהה ולא נשאיר אותה לתום המשבר הנוכחי. מעבר לכך, אנחנו כחברה, למדנו לנצל הזדמנויות ולנצל את התקופה הזו, בה יש משאיות עומדות לצורך התקנה של המערכות. כך אנחנו חוסכים זמן המתנה של משאית בזמן שיא של עבודה ומייעלים את תהליכי ההתקנה כך שלא יפגעו בעבודה השוטפת״.

 

לדברי דודי מלכה, קצין בטיחות: ״כיום, המערכות מותקנות בצי הכלים הכבדים של הקבוצה. את התוצאות של המערכת והשפעתה על התנהגות הנהגים נוכל להבין בהמשך. מילניום שמה דגש על עובדי החברה שלה וכלל בסיס אנחנו מקפידים לשמור על בטיחות לצד יעילות. כל מערכת שתעזור למנוע תאונות דרכים היא מבורכת ואנחנו ניעזר בה על מנת להיות בין אלו ששותפים למאמץ בשמירה על החיים שלנו״.

 

לדברי ד״ר תמי אור עזרא, סמנכ״לית שיווק ומכירות בקבוצת מילניום, ״עולם הלוגיסטיקה הוא עולם מורכב וייחודי המוביל שרשרת ראשונית של פעילות בכל עסק. בתקופת המשבר הנוכחי, אנחנו עדים לחשיבות שרשרת הלוגיסטיקה ואופן התנהלותה. אנחנו גאים להיות חברת הלוגיסטיקה הראשונה שחתמה על הסכם מסחרי עם SaverOne וכמובן גאים ביותר על כך שהמערכת היא פיתוח ישראלי כחול לבן״.