מועצת המובילים: משבר תעסוקתי? זה הזמן להכשיר נהגים

לטענת מועצת המובילים, בימים אלה קיים צורך בכ-10,000 נהגים למשאיות המוגדרות כסמי טריילר ופול טריילר וכ-50% מהנהגים הפועלים כיום חצו את גיל 60. מבקשים כי משרד התחבורה יקדם קמפיין ממשלתי להכשרת נהגים מקצועיים לרכב כבד


11:30 ,12.07.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

מועצת המובילים פנתה לאחרונה לשרת התחבורה בהצעה לקדם קמפיין ממשלתי להכשרת נהגים מקצועיים לרכב כבד לנוכח המשבר התעסוקתי במשק. לטענת מועצת המובילים, בימים אלה קיים צורך בכ-10,000 נהגים למשאיות המוגדרות כסמי טריילר ופול טריילר. ממועצת המובילים נמסר כי העובדה שכ-50% מהנהגים הפעילים חצו את גיל ה-60 מחזקת את הצורך בהכשרת עתודה מקצועית לענף.

 

״אנו במועצת המובילים מאמינים כי מדובר בחלון הזדמנויות שיש להשתמש בו לפעולה משותפת של ממשלת ישראל ומשרד התחבורה בראשה ומועצת המובילים שמהווה ארגון יציג של כלל המעסיקים בענף ההובלה באמצעות התאחדות בעלי מפעלי הובלה.

 

ממועצת המובילים נמסר כי ״בפנייתנו, הצענו למשרד התחבורה לקדם קמפיין ארצי לגיוס מועמדים למקצועות הנהיגה בהובלה כבדה, שיבואו מקרב חיילים משוחררים ומובטלים בעלי כישורים שמסוגלים לקחת על עצמם תהליך של השמה מקצועית. במקביל, הצענו כי מועצת המובילים תהיה שותפה לניהול המערכת הארגונית של מיון המועמדים, הכשרתם וקליטתם בחברות ברחבי הארץ״.

 

לטענת מועצת המובילים עד לרגע זה לא התקבלה תשובת משרד התחבורה, על אף המשבר התעסוקתי ההולך ומחמיר לנוכח התפשטות נגיף הקורונה, וזאת על אף קריאתו של רה״מ להחזיר את המשק לפעילות תוך קליטת עובדים וצמצום המשבר התעסוקתי.

 

נזכיר כי בתקופת שיא ההשבתה במשק, מרץ - אפריל 2020, ענף ההובלה הוגדר כענף חיוני והיקף העבודה כמעט שלא נפגע. עובדה זו מלמדת על היות הענף חיוני למשק ויש לשער כי בעתיד נחווה גידול מתמיד של המערכות הלוגיסטיות בעולם כאשר המשאית מהווה חולייה מקשרת קריטית.

 

ממשרד התחבורה טרם נמסרה תגובה.