מועצת המובילים מוחה: הבלו על הבנזין יבוטל, אך לא על הסולר

מנכ"ל מועצת המובילים, דוד כוכבא, התפרץ בדיון בוועדת הכספים בנושא מחירי הדלק, בטענה שהוועדה עומדת לבטל את ייקור הבלו לשנת 2012 רק בנוגע לבנזין בלי להתחשב ברכבי העבודה הנוסעים על סולר


00:00 ,17.05.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

הדיונים בוועדת הכספים של הכנסת, בנושא מחירי הדלק, הופסקו בעקבות סערה שפרצה ביוזמתו של מנכ"ל מועצת המובילים והמסיעים, דוד כוכבא שדרש לדעת אם ביטול עליית הבלו יחול גם על הסולר.

ממועצת המובילים והמסיעים נמסר כי, כוכבא קרא לעבר יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, כי הוא "מטעה את הנוכחים ואינו מגלה לציבור כי ביטול ההעלאה של הבלו הוא רק על מי שקונים בנזין, ולא מתייחס כלל לרכב עבודה שנוסע על סולר".

עוד נמסר כי, כוכבא הרים את הקול וצעק לעברם של חברי הכנסת "אתם לא יודעים על מה אתם מצביעים. לא אומרים לכם את האמת כי מדובר רק בבנזין. ואנחנו שהוזמנו לישיבה זו, האמנו כי הוועדה עומדת לבטל את ייקור הבלו לשנת 2012 על כול סוגי הדלק". עקב המחאה החריפה של מנכ"ל מועצת המובילים, הורה יו"ר הוועדה להוציאו מאולם הדיונים.

עוד נמסר כי, אל כוכבא שהוצא מהאולם, הצטרפו כל נציגי הארגונים, בהם: יו"ר ארגון מוניות השירות, שמעון דהרי, והמנכ"ל בן בדרי; מנכ"ל חברות ההסעה, שוקי שדה ויו"ר ארגוני המוניות, אברהם פריד.

"בהחלטה זו של ועדת הכלכלה של הכנסת" אומר יו"ר מועצת המובילים גבי בן הרוש "נפגעות חברות ההובלה פעמים. לא רק שאין מבטלים לנו את עליית הבלו על הסולר, באה הוועדה והקפיאה את הפחתת המסים הישירים על החברות בשנה נוספת. הפחתת המסים הישירים על החברות תחסוך לאוצר כמעט את כול הסכום שיחסר לו מביטול הבלו על הבנזין. יוצא איפה כי, מצד אחד לא נהנה מהפחתת הבלו, ומנגד נמשיך לשלם את מסי החברות כמו בעבר".

במועצת המובילים מדגישים כי, בדעת המועצה להיאבק על הוזלת מחיר הסולר ולא להרפות.