מועצת המובילים לנהגים: אם אין חניון לעצירה חייגו למוקד 100

בעקבות מבצעי אכיפה שנוקטת משטרת ישראל לאחרונה בנושא שעות עבודה ומנוחה (תקנה 168), מזכירה הנהלת מועצת המובילים לנהגים כי עליהם לעצור בתום 4 שעות נהיגה. במועצה זועמים על תנאי השטח שלמעשה אינם מאפשרים קיום התקנה


11:05 ,04.04.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות מבצעי אכיפה שנוקטת משטרת ישראל לאחרונה בנושא שעות עבודה ומנוחה (תקנה 168), יצאה הנהלת מועצת המובילים והמסיעים עם הנחייה לציבור הנהגים, קציני הבטיחות ומנהלי ובעלי חברות ההובלה וההסעה ולכלל מפעילי רכב משא מ-10 טון ומעלה, לנהוג בהתאם לתקנה.

 

הנהלת מועצת המובילים מזכירה לנהגים כי עליהם לעצור בתום 4 שעות נהיגה. על פי התקנה ״הנהג חייב לעצור את רכבו ב״חניון מתאים״ על ציר התנועה.

 

הנהלת המועצה הורתה לנהגים כי כאשר אין חניון בנמצא עליהם לחייג למוקד 100 של המשטרה. ״לקראת תום 4 שעות נהיגה, במידה ואין היכן לעצור, חייגו 100 למשטרת התנועה ועדכנו אותה על מיקומכם״.

 

בכך מבקשת הנהלת מועצת המובילים והמסיעים להביע את זעמה על תנאי השטח שלמעשה אינם מאפשרים לנהגים לעמוד בתקנה, שכן לאורך צירי התנועה קשה עד בלתי אפשרי למצוא ״חניונים מתאימים״ לשם עצירת המשאית.

 

יחד עם זאת, מועצת המובילים והמסיעים שבה ומזכירה לנהגי הרכב הרכב כי ״בכל תנאי, אין לאפשר מצב שבו זמן הנהיגה עולה על 4 שעות ללא מנוחה. נהג או חברה אשר יפרו את הוראות התקנה, יישאו בתוצאות של הטלת קנס, הזמנה לדין והחרמת המשאית ל-30 יום״.