מועצת המובילים לחברות ההובלה: ביטול קנסות עקב אכיפה שגויה של המשטרה

מועצת המובילים: למרות החלטת השר לביטחון פנים, מנכ״ל המשרד וראש אגף תנועה, לפיה שוטרי היחידה לאכיפת רכב כבד יעברו הכשרה בבי״ס לשוטרים, עד היום לא התבצעה הכשרה בנושא אכיפה נכונה של תקנה 85 א׳ והתוצאה היא אכיפה שגויה וקנסות שיש לבטלם


10:08 ,20.03.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

מועצת המובילים יצאה אתמול בקריאה לבעלי חברות הובלה, נהגי משאיות ואנשי מטה בתחום ההובלה היבשתית בנוגע לביטול קנסות הנוגעות לתקנה 85 א׳ העוסקת בהובלת מכולות ואופן קשירת והעמסת מטענים.

 

הקריאה הגיעה לאחר השגות שהעלו אנשי מועצת המובילים ודיונים שערכו ראשי מועצת המובילים מול אגף הרכב במשרד התחבורה ומול משטרת התנועה. לאחר דיונים, סוכם עם גב׳ דלית רגב, מנהלת אגף פיקוח ובקרת רכב במשרד התחבורה, ועם מפקד היחידה לאכיפת רכב כבד במשטרת התנועה, רפ״ק אדי ישראל, שחברות הובלה יפנו בהקדם למרכז פניות נהגים ארצי (מפנ״ה) מרכז לביטול קנסות באת״ן - אגף התנועה.

 

ממועצת המובילים נמסר כי: ״חשוב לציין שלא מדובר בכל קנס, אלא אך ורק במה שקשור לקשירת והעמסת מטענים. הביטול של קנסות אלה נובע מכך שלמרות החלטת השר לביטחון פנים, מנכ״ל המשרד וראש אגף תנועה, לפיה שוטרי היחידה לאכיפת רכב כבד יעברו הכשרה בבית הספר לשוטרים, עד היום לא התבצעה הכשרה זו והתוצאה היא אכיפה שגויה. החל מה-1 בינואר 2023 החלה היחידה לאכיפת רכב כבד במשטרת התנועה לאכוף את תקנה 85 א׳ מתוך פרשנות שגוייה שאיננה מבחינה בשונות המתבקשת בין אופי המטען והמשקל הכולל, בעיקר בהובלה עם מכולות וילונות. כל קנס שניתן החל מ-1 בינואר 2023 בשל ריתום מטענים מגיע לעלות של מאות שקלים ו-6 נקודות, וניתן לבטלו.