מועצת המובילים בודקת היתכנות להעסקת עובדים זרים כנהגים

עקב המחסור החמור בנהגי משאיות ורכב כבד המוערך בכ-4,000 נהגים שוקלים ראשי מועצת המובילים את האפשרות. מועצת המובילים: המאגר הטבעי של משוחררי צה״ל ועולים לא התחדש מזה כ-20 שנה ועל כן יש לשנות מסלול ולחשוב ברצינות על האופציה


10:38 ,18.01.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

עקב המחסור החמור בנהגי משאיות ורכב כבד המוערך בכ-4,000 נהגים במשק הישראלי שוקלים ראשי מועצת המובילים את האפשרות לשילוב עובדים זרים במקצועי נהגי רכב כבד בישראל. ממועצת המובילים נמסר כי בימים אלה הנושא הועבר לבדיקת גורמים מקצועיים שיבררו האם קיימת היתכנות כלכלית לתהליך ואת ההשלכות על המשק הישראלי וענף ההובלה היבשתית.

 

ממועצת המובילים נמסר עוד כי ״מדובר בבעיה משקית וביטחונית הנובעת ממחסור בנהגים, שהיא בעיה מתמשכת שמאפיינת את כל העולם המערבי, המאגר הטבעי של משוחררי צה״ל ועולים לא התחדש מזה כ-20 שנה ועל כן יש לשנות מסלול ולחשוב ברצינות על האופציה של העסקת עובדים זרים״.

 

לפי מועצת המובילים, לשם הוצאת המהלך לפועל יש לנהל שת״פ עם משרד הביטחון והחוץ בבחירת המדינות מהם יגיעו העובדים, כאשר מדובר במדינות איתם יש לישראל יחסים בילטרליים, משרד הכלכלה שיאפיין את האספקט הכלכלי – קרי, אופן העסקה, תנאי שכר ומגורים. לאחר מכן, משרד הפנים יבדוק רקע פלילי, בריאות פיזית ונפשית, הגבלת גיל וויזת עבודה ואילו משרד התחבורה יבדוק את רישיון הנהיגה.