לראשונה בישראל: תחנת תדלוק במימן

תחנת המימן הוקמה עבור שותפות של סונול ובזן על ידי חברת Linde הגרמנית. בזן מייצרת את המימן ומתאימה אותו לתחבורה וכלמוביל מייבאת משאיות מונעות מימן מתוצרת יונדאי


10:39 ,09.05.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

אתמול נפתחה לפעילות תחנת התדלוק במימן הראשונה בישראל. התחנה נתפחה לפעילות  בסונול יגור הממוקמת סמוך למפרץ חיפה. תחנת המימן הוקמה עבור שותפות של סונול ובזן על ידי חברת Linde הגרמנית, כאשר בזן מייצרת את המימן ומתאימה אותו לתחבורה וכלמוביל מייבאת משאיות מונעות מימן מתוצרת יונדאי. שיתוף הפעולה בין שלושת הגופים מבקש לקדם את ״מהפכת המימן״. , שהיא כורח המציאות של ימינו.

 

ישראל מצטרפת לרשימת המדינות המתקדמות בעולם, ובראשן: גרמניה, שוויץ, ארה״ב, יפן, דרום קוריאה וקנדה, העוברות לאנרגיה מתחדשת לתחבורה ומבקשות להעביר את מנועי הבעירה לטכנולוגיית תאי-דלק מבוססי מימן, לתחבורה נקייה ללא פליטות מזהמים וגזי חממה מהאגזוז. תחבורה מבוססת מימן נקי תסייע לישראל לעמוד ביעדי אקלים שנקבעו לשנת 2050.

 

במועצת המובילים מברכים על היוזמה ונערכים להנעה מבוססת למימן. בתום הטקס התקיימה שיחה קצרה בין דוד כוכבא, מנכ״ל מועצת המובילים, וישראל כ״ץ, שר האנרגיה. בשיחה ביקש כוכבא את התערבות השר במתן תמריצים לחברות ההובלה בכדי לעודדם להיכנס לפיילוט.

 

הנהלת מועצת המובילים תגבש עבודת מטה מסודרת בתיאום עם סונול ובזן ותנחה בהתאם את חברות ההובלה.