להיכנס לנמל כמו לתור לרופא

מנכ"ל מועצת המובילים והמסיעים דוד כוכבא עומד על הצורך בהכנסת טכנולוגיות מתקדמות למשאיות כחלק מהטבת השירות ללקוח


10:43 ,30.07.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

יש ליצור הקבלה בין התקדמות טכנולוגית במשאיות לבין ההתקדמות הטכנולוגית בשערי הכניסה לנמלים, וכמובן שיש לסגור את הפער במספר הנהגים. כך אמר מנכ"ל מועצת המובילים והמסיעים דוד כוכבא במהלך כנס תשתיות.

 

אמר כוכבא: "השאיפה היא שמשאית תיכנס לנמל, כמעט כמו שמגיעים לתור עם זימון מראש לרופא מראש. ענף ההובלה במשאיות מהווה 95% מכלל ההובלה במדינה. צריך דאבל הנדלינג בשביל להביא את המטען ליעד הסופי שלו ולכן במדינה בסדר גודל כמו ישראל, יש יתרון למשאיות לעומת רכבת. הגידול שלנו ב-20 השנים האחרונות הולך בהלימה לתוצר, כ-3% בשנה, ולכן חסרים לנו נהגים.

 

"מבחינת הטכנולוגיה, אותה שרשרת שמתקיימת במטען מתקיימת במשאיות. זאת אומרת, לא יכול להיות שיהיה שער חכם בנמל בלי משאית חכמה שמתחברת לשער הזה. לכן אנחנו מחוברים אחד לאחד לחזית הטכנולוגיה של ניהול צי רכב. מדובר בנהגים שלא רואים נייר; יש מסוף במשאית ואנחנו יודעים מתי המטען מוכן בנמל כדי לקבל  אותו. אנחנו מקבלים הודעה ומודיעים ללקוח, כשהוא זה שבעצם מפעיל אותנו, ולא הנמל.

 

"אנחנו מאוד רוצים לשפר את השירות, אבל מאוד יקשה עלינו להשקיע בטכנולוגיות ללא פרמיה מהלקוחות. הענף הזה הוא עתיר הון, עתיר כוח אדם ומאוד תחרותי. אנחנו חייבים שהטכנולוגיה תשרת אותנו ברמת החיסכון ותשפר את השירות ללקוחות.

 

"אנחנו נמצאים בפיילוט עם שני הנמלים בנושא של קיצור תורים. משאית צריכה להיכנס היום לנמל ברזולוציות של רבע שעה, להמתין עוד רבע שעה ותוך 40 דקות לצאת מהנמל".