לאחר החגים יתקיים במשרד התחבורה דיון בנושא החוסר בנהגי משאיות

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש המריץ את שר התחבורה להוסיף לחוק המקצוע המועדף את נהגי המשאיות וכן לפיקוח יתר על ייצור נגררים שאינם לפי התקנות התעבורה החדשות


00:00 ,28.08.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

שר התחבורה ישראל כץ הורה לזרז את הטיפול בנושא הכשרה מעשית של נהגי משאיות וכן בהוספת חיקוק שיקבע את נהגי המשאיות הכבדות כמקצוע מועדף עבור חיילים משוחררים.

השר הורה למנכ"ל משרדו לזמן דיון בנושא מייד לאחר החגים בהשתתפות כל הגורמים הנוגעים בדבר ומועצת המובילים והמסיעים.

הדברים לאחר שיחה עם יו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש, במהלך כנס קציני בטיחות בתעבורה, שהתקיים השבוע בנמל אשדוד ביוזמת קצין הבטיחות של הנמל אלברט אמסלם. בכנס נכחו מעל ל-200 משתתפים.

יו"ר דירקטוריון חברת נמל אשדוד גדעון סיטרמן הרים גם הוא את הכפפה. סיטרמן, לשעבר מנכ"ל משרד התחבורה, אמר בכנס שהמדינה מפתחת נמלים מודרניים, אולם מה שחסר למשק הוא נהגים שישרתו אותם בעתיד. סיטרמן קרא גם הוא לשר לתת עדיפות לחיילים משוחררים כמקצוע בעל עדיפות.

מנכ"ל חברת נמל אשדוד שוקי סגיס דיבר על 4,000 משאיות הפוקדות את הנמל ביום. הוא בירך את בן הרוש על הדגש המושם בנושא הבטיחות וצין שהוא רואה בו שותף אמיתי.

בן הרוש: "אני מברך את נמל אשדוד, על כך שנושא הבטיחות מקבל דגש מיוחד. לראייה, הפחיתות שחלה במספר תאונות העבודה של נהגים ושל עובדי רציפים בשנים האחרונות".

בן הרוש הציג בכנס מצגת של הובלת מטענים לא בטיחותיים שיוצאים מהרציפים. "אם מדברים על אירופה, בואו ונוביל כמו באירופה", אמר, "אי אפשר להוביל גלילים של 35 טון, שיושבים על הקבינה או על הרציף".

בנוסף התייחס בן הרוש לשנת 2015, בה אמורים להיכנס לתוקף התקנות החדשות בנושא התעבורה. הוא צין, שבניגוד גמור לתקנות, עדיין יוצרו השנה נגררים בעלי עומס חריג, כשהממשלה אינה מפקחת דיה על הייצור. כדוגמא הביא בן הרוש נגררים הנושאים 60 טון מטען ציוד כבד וחריג. מנכ"ל משרד התחבורה הבטיח לשים קץ ליצור באופן מיידי.