ועדת הכלכלה אישרה את השימוש בטכוגרף הדיגיטלי

יו״ר מועצת המובילים בן הרוש השתתף בישיבת ועדת הכלכלה וציין כי ״הנתונים הקיימים היום אצל המשטרה, כוללים את הדיסקט היומי של הנהג ואילו בטכוגרף הדיגיטלי מדובר בדיסקט מחשב שנמצא במשאית ובאוטובוס ואיננו מאפשר לעקוב אחרי הנהג״


12:19 ,04.01.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (יום שני) תקנות חדשות המסדירות את מערך הפיקוח והאכיפה על כלי רכב כבדים, ובהם השימוש בטכוגרף דיגיטלי. התקנות החדשות הוגשו על ידי שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, במטרה להגביר את הבטיחות בדרכים של כלי הרכב הכבדים והאוטובוסים.

 

התקנות החדשות  נועדו ליצור מערך אחיד של פיקוח, בקרה ואכיפה על נהגים מקצועיים, באמצעות הטמעת השימוש בטכוגרף דיגיטלי והסדרת הפיקוח והבקרה על כלי רכב כבדים. מערך הפיקוח נועד לוודא כי הנהגים ומעסיקם מקפידים על דרישות החוק, בכל הנוגע לשעות העבודה והמנוחה. 

 

גבי בן הרוש, יו״ר מועצת המובילים: הדרך לגיהינום רצופה כוונות טובות, ולמה אני מתכוון? יופי, הבאנו את הטכנולוגיה, הטכוגרף חי, קיים ונושם, איך אנחנו מיישמים אותו? הוא מאותת לנהג לעצור, איפה הוא עוצר? התקנה מדברת על מעבר בין מדינות, בינלאומי בכלל, אבל בוא נניח שאני מצטרף לכולם ולא מתנגד ובואו נכניס את הטכוגרף. הנתונים הקיימים היום אצל המשטרה, כוללים את הדיסקט היומי של הנהג ואילו בטכוגרף הדיגיטלי מדובר בדיסקט מחשב שנמצא במשאית ובאוטובוס ואיננו מאפשר לעקוב אחרי הנהג, יש נהגי אוטובוס שעובדים משמרת א׳ ועוברים לחברה אחרת לעבוד במשמרת שנייה, אז איך אפשר לפקח על זה?

 

משרד התחבורה מבקש שלא להתנות את הטכוגרף בתיקון תקנה 168 (שעות עבודה ומנוחה), אבל התקנה הזאת לא ברורה, אנו יום יום בבתי המשפט בגלל זה, אני מלווה את משרד התחבורה כמעט 20 שנה והם אומרים שיבואו עם תיקון התקנה, איפה אנחנו חיים? אי אפשר להתעלם מציבור אנשים שקמים לפרנסתם ב 4:00 לפנות בוקר, אם להסיע נוסעים וילדים ואם להסיע מטענים. אנו לא רוצים להיות עבריינים, לא רוצים להפליל את הנהגים ולא את החברות, אבל שהתקנה תהיה ברורה״.

 

דוד כוכבא, מנכ״ל מועצת המובילים: ״אנו תמימי דעים עם משטרת ישראל לגבי החובה קודם כל לטפל בנוסח תקנה 168 מכיוון שכמו שהיא כתובה היום, היא תיצור חיכוך מיותר בין נהגים, בעלי חברות ומשטרת ישראל, היא מאוד לא ברורה והיו בגצים בעניין. אם הועדה יכולה פרוצדוראלית להתנות את כניסת הטכוגרף הדיגיטלי בכך שישבו ויסכמו את נושא תקנה 168, אנחנו תומכים בזה כמובן ואפילו תומכים נלהבים. אני מצרף לכך את הבקשה לאמירה משמעותית של הוועדה שמדינת ישראל תקדם אזורי חנייה ומנוחה - אין אזור חנייה אחד במדינה. אני לא יודע אפילו איך אנחנו מסוגלים לקיים חצי שעת מנוחה על כל ארבע שעות עבודה. ברור שקצב של תכנון ובניית אזורי חנייה לא הולך בהלימה עם כניסת טכוגרף דיגיטלי שהוא הליך מהיר הרבה יותר, אבל אמירה משמעותית של הוועדה תוכל לעזור לנו לדחוף ולקדם את הנושא הזה״.