התעשיינים והמובילים למשרד התחבורה: המשק אינו ערוך ליישום תקנה 85

בהמשך לפגישה עם בכירים במשרד התחבורה טוענים המובילים והתעשיינים כי מערך ההובלה עדיין לא ערוך לנושא בכל הקשור להכשרת נהגים והכשרת המשאיות עצמן ומבקשים דחייה בתקנות תעבורה לריתום ושינוע מטענים


10:41 ,11.09.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

בשבוע שעבר הועברה על ידי התאחדות התעשיינים והתאחדות המובילים פנייה אל מר אבנר פלור, סמנכ״ל בכיר במשרד התחבורה עם בקשה לדחיית תקנות תעבורה לריתום ושינוע מטענים. לטענת התעשיינים והמובילים הציבור אינו יכול לעמוד ביישום התקנות. על המכתב חתומים גבי בן הרוש, יו״ר מועצת המובילים, ויהודה הימן, סמנכ״ל התאחדות התעשיינים.

 

התעשיינים והמובילים מציינים במכתבם כי בהמשך לדיון שהתקיים עם אבנר פלור וצוותו ביום ראשון, 4 בספטמבר, בהשתתפות נציגי היבואנים והתעשיינים, גבי בן הרוש, יו״ר מועצת המובילים, אלברטו אמסלם מנמל אשדוד, ואדי ישראל ממשטרת ישראל, הוצגו הסיבות בגינן לא ניתן לעמוד בתקנות.

 

הסיבות הן: לא ניתן לאכוף את התקנה המחריגה הובלת גלילי פלדה ממספר רב של סיבות וכן קיימים קשיים וקיימת אי בהירות ביישום ומימוש תקנה 85 לריתום מטענים. זאת בשל העובדה שמערך ההובלה עדיין לא ערוך לנושא בכל הקשור להכשרת נהגים. כמו כן, מערך ההובלה עצמו לא ערוך וקיים היצע מצומצם מאוד של נגררים המצוידים עם העריסות המתאימות. כמו כן, אין אפיון מדויק של הפתרונות לתקנה – קיימים פתרונות שונים ולכן חייבים להקים צוות מקצועי משותף עם נציגי התעשיינים, מועצת המובילים ומשרד התחבורה על מנת לייצר פתרונות מוסכמים.

 

כמו כן התברר בדיון כי המשטרה לא מודעת ולא מעודכנת ברזי התקנה ולעת עתה לא יכולה לאכוף אותן. כמו כן, העריסות הקבועות תחייבנה הובלות חוזרות (נסיעות כפולות) – מדובר בסדר גודל של כ- 100,000 גלילים בשנה. לכן התקנה תגדיל משמעותית את הצפיפות בכבישים, את זיהום האוויר וכן תגדיל משמעותית את סיכוני תאונות הדרכים בגין הגדלת נפח ההובלות.

 

המובילים והתעשיינים טוענים כי התקנה תכפיל את עלויות ההובלה לכל יבואני ויצרני המתכת בישראל וכתוצאה מכך תגדיל את יוקר המחייה. בנוסף, לטענתם, מילוי התקנה החדשה יחייב הגדלה ניכרת של צי המשאיות במדינה, על מנת לבצע את כל ההובלות.

 

״לאור כל הסיבות הנ״ל״, מציינים התעשיינים והמובילים במכתבם למר בפלור ממשרד תהחבורה, ״ברור מאוד שהמשק אינו ערוך ליישום תקנה 85 ואנו נציגי התעשיינים והמובילים, מבקשים לדחות את התקנה ובמקביל להקים בהקדם האפשרי צוות מקצועי משותף, לקביעת אפיון התקנה, תוך התייחסות לצרכים הבטיחותיים המתחייבים מההתקן ובמקביל לתת מענה הולם למגבלות הכלכליות והתפעוליות הנובעות משימוש בהתקן כזה״.