המובילים: לשלול מחברות לא מאורגנות את החזר הבלו על הסולר

טוענים כי חברות בלתי מאורגנות אשר אינן שומרות על חוק שעות עבודה ומנוחה, זוכות מן ההפקר. גבי בן הרוש: שלילת הזכויות יהווה מנוף רב ערך להגברת מצב הבטיחות בקרב חברות ההובלה


00:00 ,18.03.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

טוענים כי חברות בלתי מאורגנות אשר אינן שומרות על חוק שעות עבודה ומנוחה, זוכות מן ההפקר. גבי בן הרוש: שלילת הזכויות יהווה מנוף רב ערך להגברת מצב הבטיחות בקרב חברות ההובלה
 
ממועצת המובילים והמסיעים נמסר כי המועצה פועלת להורדת עקומת התאונות. באיגרת דחופה ששלחו ראשי המועצה לשר התחבורה ישראל כץ נכתב כי המועצה תובעת לבטל לאלתר את החזרי תשלומי הבלו על הסולר  למובילים בלתי מאורגנים.
 
מובילים אלה, אומר גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, זוכים מן ההפקר בגלל טעות בלתי נסלחת והבנה מעוותת בכל הקשור בהחזרי הבלו על הסולר. לדבריו בן הרוש, צירופם הגורף של כל בעלי המשאיות להסדרי הבלו החטיאה את המטרה וגורמת להחמצת ההזדמנות להנהיג סדר בענף, ולהפעילו על בסיס כלכלי ובטיחותי.
 
לדברי המועצה, החברות הבלתי מאורגנות, שהם בעלי בולטות מוכחת בכבישים, מעסיקים נהגים שלא על פי צו ההרחבה של ההסכם הקיבוצי, גורמים ליצירת אנרכיה בענף ההובלה, וממילא לכל אותן הטענות הקשות הנשמעות על התנהלות ענף ההובלה, בכל מקרה של מעורבות משאית באונת דרכים.
 
במועצת המובילים והמסיעים רואים בשלילת ההטבות של הבלו על הסולר מחברות שאינן פועלות על פי הכללים המחייבים את החברות המאורגנות, מנוף רב ערך להגברת מצב הבטיחות בקרב חברות ההובלה.  
 
בישיבת חירום שקיימה הנהלת מועצת המובילים והמסיעים והתאחדות בעלי מפעלי הובלה בעניין מעורבותן  של משאיות בתאונות , הוחלט גם להתריע בפני הממשלה על אוזלת ידה ומחדליה באי קיומן של החלטות ועדת סגיס  ובמיוחד בעניין ההחלטה לחייב את המדינה להקים אזורי חניה ומנוחה בצירי התנועה הראשיים.
 
נזכיר כי חניונים אלה נועדו לאפשר לנהגים לפעול על פי תקנה 168 בדבר שעות עבודה ומנוחה של הנהגים. חשוב לציין כי בעתירה לבג"צ שהגישה מועצת המובילים והמסיעים  נגד המדינה בעניין הקמתם של אזורי חנייה, נדרשה  הממשלה ללתת מענה חיובי להחלטות ועדת סגיס, אלא שעד היום אין חניונים - גם לא על כביש 6.