המובילים יזמו פנייה לשינוי הנוהל לקבלת רישיון E לחיילים משוחררים

לאחר שנחשף בוועדה להבאת עובדים זרים כי חיילי צה״ל אשר משתחררים עם רישיון E, מורשים לנהוג באזרחות רק עם רישיון C פנה ח״כ סימון דוידסון לשרת התחבורה וביקש לתקן את הנוהל באגף הרישוי: ״מעבר לפגיעה בחיילים המשוחררים ענף התובלה מצוי במשבר״


12:10 ,22.11.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

ח״כ סימון דוידסון מיש עתיד פנה לשרת התחבורה, ח״כ מירי רגב, לאחר שבדיון בוועדה להבאת עובדים זרים, בה הוא חבר, גבי בן-הרוש, יו״ר מועצת המובילים סיפר שחיילי צה״ל אשר משתחררים עם רישיון E, מורשים לנהוג באזרחות רק עם רישיון C. לבקשת יו״ר הוועדה ח״כ אליהו רביבו, שלח בן-הרוש בהמשך לכל חברי הוועדה דוגמאות למקרים שבהם חיילים משוחררים עם רישיון למשא כבד, אינם מוכרים מיידית באזרחות, מצב היוצר מחסור חמור בנהגים.

 

בפנייתנו לשרה, כותב ח״כ דוידסון כי זהו שינוי שנעשה לפני מספר שנים והוא חסר כל היגיון בטיחותי ואף פוגע בחיילים המשוחררים עצמם, אשר לא יכולים להמשיך לעסוק במקצוע התובלה באזרחות וזאת בניגוד לחיילים שרכשו מקצועות אחרים בשירותם הצבאי. אותם חיילים למעשה, נאלצים להמשיך מספר שנים ברישיון בדרגה נמוכה יותר ולצבור שוב את אותו ניסיון שכבר רכשו בצבא, עד שיהיו זכאים שוב לנהוג במשאיות כבדות יותר.

 

ח״כ דוידסון הוסיף בפנייתנו, כי מעבר לפגיעה בחיילים המשוחררים עצמם, מלחמת ״חרבות ברזל״ מציבה את ענף התובלה במשבר. נהגים רבים מגוייסים למילואים, וכתוצאה מהשינויים הנ״ל קשה יותר להעסיק נהגים. דבר זה מקשה מאוד את האספקה של מגוון רחב של סחורות לרוחבה ולאורכה של מדינת ישראל.

 

בסיום פנייתו, ביקש ח״כ דוידסון מהשרה לתקן את הנוהל באגף הרישוי, ולמנוע את המשך פגיעה זו בחיילים המשוחררים.