המובילים בפנייה לרה״מ: מחסור חמור בנהגים מקצועיים

גבי בן הרוש במכתב לראש הממשלה: ״המחסור מוביל לכרסום יומיומי של יעילות השרשרת הלוגיסטית בכל ענפי המשק״. טוען: צווארי הבקבוק ידועים, הרגולציה המסובכת בגדר ״מבוך בלתי פתור״


14:29 ,17.10.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

גבי בן הרוש, יו״ר מועצת המובילים, פנה לאחרונה לראש הממשלה, בנימין נתניהו במכתב שעוסק במחסור החמור בנהגים מקצועיים בענף ההובלה היבשתית בישראל. עותקים ממכתבו של בן הרוש נשלחו לשר התחבורה כץ, שר האוצר כחלון, שר הבריאות ליצמן, ח״כ איתן כבל, יו״ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח״כ ענת ברקו, שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים ואוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר.

 

בפנייתו לרה״מ מציין בן הרוש כי קיים מחסור חמור בנהגים מקצועיים בישראל בענפי ההובלה וההסעה ומדגיש כי משמעות הדבר ״הרוגים בתאונות דרכים – באופן המוחשי ביותר של המושג, וכרסום יומיומי של יעילות השרשרת הלוגיסטית בכל ענפי המשק – בתשתיות, בחקלאות, במסחר, בתעשייה ובביטחון״.

 

בן הרוש מציין כי לאורך השנים נקטה מועצת המובילים באינספור יוזמות, כולל הצבעה ברורה וחד משמעית על צווארי הבקבוק המצויים כיום ברגולציה המסובכת שמתקיימת בין צה״ל, משרד התחבורה, משרד הבריאות (המרב״ד), ו״המבוך הבלתי פתור בקשר בין משרד הכלכלה ומשרד העבודה והרווחה״, כפי שבן הרוש מתאר זאת.

 

בן הרוש מציג את הדברים בדוגמה פשוטה אשר ממחישה לדבריו את ״תיאטרון האבסורד״, לפיה משוחרר צה״ל, אשר עסק בעת שירותו הצבאי כנהג סמיטריילר (רישיון E), והוביל טנקים וציוד כבד לאורך כבישי הארץ במהלך שירותו בצה״ל, מבקש להתקבל כנהג בחברה אזרחית, נפסל על ידי המכון הרפואי של משרד הבריאות ונדרש להמתין שנה עד לבחינת כשירות נוספת.

 

בן הרוש: ״על פניו נראה שמדובר בנושא שלא אמור להגיע לשולחנך, אולם עם זאת, ולאחר אינסוף פגישות, מאמצים שאני מקיים לאורך חמש שנים ויותר והרים של פרוטוקולים, הגעתי למסקנה שללא התערבותך ענף ההובלה ייתקע, ואיתו המשק כולו״.

 

בן הרוש מזכיר במכתבו לראש הממשלה כי ענף ההובלה מקיף כ-100 אלף מועסקים, לא כולל נותני שירותים היקפיים. ״לא יעלה על הדעת שבמו ידינו נייצר משבר מיותר״, מציין בן הרוש, ומציין כי הוא אשמח אם ראש הממשלה יקדיש מזמנו לפגישה עם ראשי המועצה.

 

טרם נמסרה תגובת משרד ראש הממשלה לדברים.