המובילים: אחראי חומ״ס מלבד קצין הביטחון – נטל כלכלי ופגיעה בבטיחות

לטענת גבי בן הרוש, מבחינת חברות ההובלה, אחראי בטיחות חומ״ס, אחראי שטח תפעולי ורכב תפעולי מוגדרים במסגרת תפקידיו של קצין הבטיחות. ״העסקת אחראי חומ״ס בנפרד מקצין הבטיחות תוביל לנזק כלכלי שאף חברה לא תוכל לעמוד בו״


10:37 ,13.06.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

גבי בן הרוש, יו״ר מועצת המובילים, פנה במכתב בהול למר אבנר פלור, סמנכ״ל בכיר יבשה במשרד התחבורה, בנושא עיכובים בחידוש רישיונות מוביל, זאת עקב הנחיית מנהל תחום מטענים במשרד התחבורה בדבר מינוי ממונה בטיחות בנפרד מתפקידו של קצין הבטיחות.

 

בן הרוש מצטט כי בהתאם להנחייה החדשה שיצאה, נקבע כי ״בהתאם לתקנה 580 (ב) לתקנות התעבורה התשכ״א 1961, קצין בטיחות אינו רשאי למלא תפקיד נוסף אצל המוביל - לרבות לא תפקיד של אחראי בטיחות חומרים מסוכנים״.

 

בן הרוש מציין במכתבו למר פלור כי מבחינת חברות ההובלה, אחראי בטיחות חומ״ס, אחראי שטח תפעולי ורכב תפעולי מוגדרים במסגרת תפקידיו של קצין הבטיחות, וטוען כי  כל החלטה אחרת תייצר עירוב סמכויות ואחריות, תופעה אשר תפגע באופן מוחלט בבטיחות.

 

עוד כותב בן הרוש לפלור כי ״בעידן של צמצום רגולציה, משרדך פועל בדיוק בכיוון ההפוך ומכאן קצרה הדרך למינוי אחראי נוסף לריכוז כלל הפונקציות הללו״.

 

בן הרוש אף מזכיר במכתבו לפלור כי בהמשך לדיון בוועדת הכלכלה, אשר דן בתפקידיו של קצין הבטיחות, משתתפי הדיון הגיעו להסכמה על כינוס צוות מקצועי משותף עם נציגי מועצת המובילים והגורמים הרלוונטיים במשרד התחבורה, לשם גיבוש נוהל המגדיר את תפקידיו של קצין הבטיחות.

 

בן הרוש: ״נכון לעכשיו, מתקבלות החלטות הרות גורל, אשר גורמות להשבתה של משאיות, בהיעדר הנפקת רישיונות מוביל באופן שגרתי, כשם שהדברים נעשו עד עכשיו. לאור הנ״ל, אני מבקש לדחות החלטות ופרשנויות ביחס לתפקידיו של קצין הבטיחות ולהפסיק להטיל חובות שאינם ישימות על חברות ההובלה, בוודאי בימים אלה של חזרה לשגרה, בתום תקופת קורונה שהייתה קשה לנו ולכל המשק.

 

״אני מבקש לקבל החלטה ולאפשר הנפקת רישיונות מוביל ללא התניה של העסקת אחראי חומ״ס בנפרד מקצין הבטיחות. מדובר בנזק כלכלי שאף חברה לא תוכל לעמוד בו״.