המאבק על תשלום אגרת הנמלים נמשך

למרות הפרסומים אתמול כי נקבע תשלום חד פעמי ותקף לכל הנמלים, אומרים היום בנמל חיפה כי המחיר של 100 שקלים תקף לנמל חיפה בלבד. בן הרוש: זה אבסורד ולא חוקי


00:00 ,13.01.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות הפרסום אתמול על כך שאגרת הנמלים תעלה לנהגי המשאיות בשנת 2011 100 שקלים בלבד וכי כרטיס הכניסה יהיה תקף לכל הנמלים, מוסרים היום מנמל חיפה כי התשלום הזה חל רק על רישיון הכניסה לנמל חיפה ולא תקף לשאר הנמלים.

נזכיר כי, המחיר הנ"ל נקבע לאחר פגישה בין גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, ומיכאל ויינר, סמנכ"ל כספים וכלכלה בנמל חיפה. מנמל חיפה נמסר היום כי, מחיר 100 השקלים נקבע לאחר משא ומתן בין השניים בו ניתנה הנחה למובילים.

כמו כן נמסר כי, ההנחה שניתנה בנמל עבור אגרת הכניסה תקפה לנמל חיפה בלבד, ותשלום האגרה בחיפה מהווה אישור כניסה לנמל חיפה בלבד. בכדי להקל על המובילים, הוחלט כי הרישיון הפיזי (כרטיס הפלסטיק) עצמו - יהיה תקף לשלושת נמלי הים. נושא הפרדת התשלום המתחייבת בין נמלי הים השונים, שהם חברות שונות ונפרדות בשנים האחרונות, הוסבר והובהר פעם אחר פעם על ידי הגורמים העוסקים בנושא בנמל חיפה.

בן הרוש מגיב בכעס לדברים אלה: "כל שנה הויכוח הזה חוזר על עצמו. אני הופניתי לנמל חיפה לפגישה עם ויינר לפי בקשה של מנדי זלצמן, מנכ"ל נמל חיפה, לעשות איתו את המשא ומתן על תשלום האגרה. לפי תקנות האוצר המחיר המירבי לאגרת הנמל הוא 87 שקלים. המשמעות היא שזה מחיר מומלץ ושאני יכול להתמקח על המחיר ולהוריד את האגרה אפילו ל-50 שקלים".

בן הרוש רואה במצב אבסורד ומכנה את היחס לענף ההובלה ביזיון" שנה שעברה שילמנו לנמל חיפה 146 שקלים, לאשדוד 104 שקלים ואילת לקחו 65 שקלים. כל אחד עושה דין וחשבון לעצמו וזה לא חוקי מה שהם עושים. לאחר הסיכום שלי עם ויינר אומר לי היום קב"ט חיפה שהמחיר הוא 100 שקלים ורק לנמל חיפה. הקב"ט לקח על עצמו סמכות שהיא לא בתפקידו. אני סיכמתי עם הקב"טים של חיפה ואשדוד שלא יתעסקו באגרה. זה לא תפקידם להתעסק בכספים וזה לא חוקי".

הוא מוסיף: "אני כועס שצריך לשלם 100 שקלים לכל נמל ושהנהגים צריכים להגיע לכל נמל בנפרד לשלם את האגרה. זה הגיוני? הנמלים מתאמים מחירים- זה קרטל". בן הרוש מציין כי עתה הוא מתכוון לדבר בנושא עם מנהלי הנמלים, מנדי זלצמן ושוקי סגיס, ואם זה לא יעזור הוא מודיע כי יפנה למשרד התחבורה להסדיר את העניין.