הישג למועצת המובילים: 20 מיליון שקל לטובת הכשרות נהגי משאיות ואוטובוסים

ויתרה על דרישתה להגדרה "מקצוע מועדף" לטובת "מקצוע נדרש". בנוסף הוחלט כי המתווה לשינוי הבלו על הגז הטבעי לתחבורה יחל שנה לאחר המועד המקורי אשר הוצע בהחלטת הממשלה. בן הרוש: אנחנו יוצאים לדרך חדשה


11:55 ,16.03.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

לאחר דיונים שנמשכו חודשים ארוכים בנושא המחסור החריף בנהגים למשאיות ולאוטובוסים עם כל משרדי הממשלה הרלוונטיים, הוחלט כי מועצת המובילים תוותר על דרישתה להגדרת מקצוע הנהג כ"מקצוע מועדף" וזאת לטובת הגדרת מקצוע הנהג כ"מקצוע נדרש". בנוסף הוחלט כי המתווה לשינוי הבלו על הגז הטבעי לתחבורה יחל שנה לאחר המועד המקורי אשר הוצע בהחלטת הממשלה. בנוסף, הוחלט כי בחוק ההסדרים יוקצו כ-20 מיליון שקל לטובת הכשרות נהגים מקצועיים.  

 

החודש התקיימה ישיבה מסכמת עם נציגי היחידה להכוונת חיילים משוחררים במשרד הביטחון, משרד התחבורה, משרד הכלכלה ומשרד האוצר בנוגע להסכמות אלה.

 

במסגרת ישיבה זו הוחלט כי התקציב המיועד עבור הקרן להכוונת חיילים משוחררים (לצורך הכשרת 300 נהגים נוספים בכלי רכב ברישיון C ו-150 נהגים נוספים בכלי רכב ברישיון E) יומר כך שיוכשרו 300 נהגים נוספים בכלי רכב ברישיון E ויתרת התקציב תיועד להכשרת נהגים נוספים לכלי רכב ברישיון C. המספר המדויק של הנהגים הנוספים שיוכשרו לנהיגה בכלי רכב ברישיוןC  יימסר בהמשך, והוא הוערך על ידי הצוות בטווח הנע בין 200-250 נהגים.

 

כמו כן, התקציב המיועד עבור משרד העבודה לצורך הכשרת 400 נהגים נוספים בכלי רכב ברישיון C באמצעות חלוקת ואוצ'רים של לשכות התעסוקה למובטלים בעלי רישיונות מתאימים, יומר כך שיוכשרו 50 נהגים נוספים בכלי רכב ברישיון E ויתרת התקציב תיועד להכשרת נהגים נוספים לכלי רכב ברישיון C ורכב ציבורי. המספר המדויק של הנהגים הנוספים שיוכשרו לנהיגה בכלי רכב ברישיון C יימסר בהמשך, והוא הוערך על ידי הצוות בלמעלה מ-350 נהגים.

 

משרד העבודה יעניק דמי קיום רק לנהגים אשר מוכשרים במסגרת קורס בוקר אינטנסיבי.

בנוסף, בסוף השנה ייבחן הביקוש לקבלת רישיונות מסוג E והמחסור המשקי בהם, וככל שיסכימו על כך כל הצדדים להסכם, יערכו השינויים המתאימים בתכנית.

 

מעבר לכך, לאור בקשת מועצת המובילים, משרד האוצר ייזום פגישה בנוכחות נציגי מועצת המובילים ונציגי אגף הפיקוח על הביטוח במשרד האוצר במטרה לבחון את סוגיית עלות דמי הביטוח לנהגים צעירים.

 

הקרן להכוונת חיילים משוחררים עדכנה כי היא בודקת אפשרות לתשלום האגרות למרב"ד ((המכון הרפואי לבטיחות בדרכים) באמצעות הפיקדון הצבאי המוענק לחיילים משוחררים.

 

עוד הוחלט לאור דרישת מועצת המובילים כי יוקם מטה מצומצם אשר יבחן את יישום התכנית והתקדמות התהליך; חברים בצוות יהיו הצדדים להסכם או נציגיהם.

 

חלק נוסף של התקציב אמור לשמש לפרויקט של משרד העבודה: "כיתה במפעל". מסלול "כיתה במפעל" מאפשר למעסיקים לפתוח קורס הכשרה מקצועית ייעודי לקבוצת דורשי עבודה בתחומים שונים. הקורס יתבצע אצל המעסיק או במוסד מוכר וההכשרה המעשית תבוצע אצל המעסיק. מעסיק המעוניין יתחייב להעסיק בסיום הקורס חלק מבוגריו. בקרוב יצא משרד הכלכלה בקול קורא לחברות ההובלה בעניין זה, בניסיון לגייס 28 כיתות במפעל. עם זאת, משרד העבודה יערוך בדיקה נוספת בנוגע ליכולת היישום של מנגנון "כיתה במפעל" לגבי הכשרות נהגי כלי רכב כבד. לאחר בדיקה שערכה מועצת המובילים בנושא מול מספר מכללות, הגיעו נציגי המועצה למסקנה שכל הרעיון של "כיתה במפעל" איננו ישים והוא לא כלכלי.

 

בהמשך לדברים אלו, עדכן נציג משרד התחבורה כי מנכ"לית משרד התחבורה ומנכ"ל משרד הבריאות הגיעו להסכמות עקרוניות בנוגע לפעילות המרב"ד (המכון הרפואי לבטיחות בדרכים), אשר מטרתן להביא לקיצור משך הבדיקות. סוכם כי ככל שהסכמות אלה יגיעו להבשלה, יעדכנו נציגי הממשלה את מועצת המובילים על פרטי התכנית המדויקים.

 

לדברי גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים: "המחסור בנהגים הוא משבר לאומי שפוגע בכל המשק מבחינה כלכלית, צבאית וביטחונית. אנו מתריעים בנושא זה כבר זמן רב וסוף סוף יש שכר לפעולתנו. זוהי פעם ראשונה שכל משרדי הממשלה הרלוונטיים התכנסו תחת קורת גג אחת, ורק עבודת מטה מאומצת ומשותפת של כולם, הצליחה לבסוף להביא לבניית תכנית שקורמת עור וגידים ומראה לנו את האור בקצה המנהרה, אני כולי תקווה כי תכנית זאת, בד בבד עם הטיפול בבעיה של מרב"ד, יביא אותנו לתחילתה של דרך חדשה".