החלה מחאת המשאיות: ישביתו הנמלים כמחאה על ייקור הסולר

ביום שני 21/2/2011 בכוונת מועצת המובילים והמסיעים להשבית את העבודה במשמרת ב' בנמלי ישראל. זאת כמחאה על ייקור הסולר


00:00 ,16.02.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

בהודעה שפורסמה ע"י מטה המאבק של מועצת המובילים בדרישה להורדת מחיר הסולר, הודיע יו"ר המועצה – גבי בן הרוש, על השבתת משמרת ב' בנמלים חיפה אשדוד ואילת ביום שני הקרוב (21 פברואר). נציין כי משמרת ב' הינה המשמרת הפעילה ביותר, המוציאה מהנמלים מאות משאיות בשתי המשמרות של אחר הצהריים והערב.

 

יו"ר המועצה גבי בן-הרוש, ציין כי מדובר בצעד ראשון, המהווה אות אזהרה לממשלה על החלטתה להשאיר את ייקור הבלו על הסולר. "ציפינו כי ועדת הכלכלה, שדנה השבוע במחירי הדלק, תשנה את ההחלטה ותחיל את ביטול הבלו לא רק על צרכני הבנזין – אלא גם על צרכני הסולר, שהן המשאיות ורכב עבודה", מדגיש בן-הרוש.

 

אמש פנה גבי בן-הרוש אל שר התחבורה ישראל כץ והתריע מפני קריסת ענפי ההובלה וההסעה בעקבות מחירי הסולר. "מועצת המובילים מייצגת את מירב צרכני הסולר ה'כבדים' בארץ", כתב בן-הרוש. "אני תמהה כל יום מחדש שקולך לא נשמע בתקופת משבר מהחמורים שידענו. אני מצר על כך שאנו נאלצים לנקוט בצעדי מחאה, אשר יפגעו בלקוחות שלנו ובתפקוד השגרתי של נמלי הים, שגם הם תחת אחריותך המיניסטריאלית". יו"ר מועצת המובילים הבהיר שאין בכוונתו להרפות עד אשר יוסדר הנושא.

 

במקביל, מועצת המובילים פנתה לראש הממשלה ולאוצר בשורה של דרישות שתכליתן הפחתת מחיר הסולר לרכב עבודה וטרם התקבלה כל התייחסות. "השבתת הנמלים היא הצעד הראשון בשורה של צעדים חריפים שינקטו בהמשך בכל רחבי הארץ", אמר בן-הרוש.