בן הרוש: עדיין לא הוסדרו אזורי חניה ומנוחה לנהגי המשאיות

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן הרוש, דורש משר התחבורה, ישראל כץ, לקדם את נושא הסדרי החניה כחלק מפיילוט איסור הכניסה לירושלים ותל אביב בשעות העומס, בכדי לקיים את חוק שעות העבודה והמנוחה של הנהגים


00:00 ,05.05.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים פנה לשר התחבורה, ישראל כץ, בדרישה לקדם את נושא אזורי חניה ומנוחה לנהגי המשאיות, באזורי ירושלים ותל אביב בהם יש איסור לכניסת משאיות בשעות עומסי התנועה בבקרים ואחר הצהריים.

בפנייתו מציין בן הרוש כי "טרם נעשה צעד מעשי אחד לקידום הנושא שבנדון. ממעקב אחר תוכנית עבודה שנתית של החברה הלאומית לדרכים, ובהמשך לפגישה שהתקיימה עם מנכ"ל החברה, דן הראל- לא קיימת התייחסות מעשית לנושא, עובדה אשר מגלגלת את הבעיה לדור הבא".

בן הרוש מוסיף כי, בעקבות היעדר אזורי החניה לא ניתן לקיים את חוק שעות עבודה ומנוחה כאמור בתקנה 168, הגורסת כי לנהג משאית מותר לעבוד 12 שעות ביום". נציין כי, בעבר העלה בן הרוש תענה לפיה נהג משאית נדרש לעבוד 18 שעות ביום בשל חסימת תנועת המשאיות בכניסה לערי גוש דן ובכבישים המובילים לירושלים בשעות העומס. בפנייתו ציים בן הרוש כי בהיעדר הסדרי חניה ומנוחה "ימשיכו להתרחש פגיעות בנפש בצידי הדרך, בעת אילוצי חנייה בשוליים".

את מכתבו לשר התחבורה מסיים בן הרוש באומרו "אדוני השר! ללא התערבות עקבית מצדך, אף אחד מהגורמים האחראיים במשרדך ואלה הכפופים לך, לא ינקוף אצבע לטיפול בנושא מרכזי- שהעולם המודרני משקיע בו מזה עשרות שנים".

נזכיר כי, במכתב ששלח בן הרוש לאלכס לנגר, משנה למנהל הכללי במשרד התחבורה בחודש נובמבר האחרון, הוא ציין כי, לא מצא התייחסות להסדרי החניה בחוברת שהוכנה לקראת תחילת פיילוט איסור כניסת המשאיות לתל אביב בשעות הבוקר.

ממשרד התחבורה לא התקבלה תגובה עד למועד הפרסום.