בן הרוש נגד משרד האוצר: לא מבינים את משמעות התייקרות הסולר

לטענת יו״ר איגוד המובילים והמסיעים המשך המדיניות שמפלה לרעה רכבי עבודה ומייקרת את מחירי הסולר, אשר מהווים למעלה מ-35% מתשומות ההובלה, משמעותה אובדן דרך של תכנון המשק ואטימות מקצועית


12:40 ,04.09.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

יו״ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן הרוש, פנה אתמול במכתב נוסף לשר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ בו הוא כותב כי ״מתברר לנו שמשרד האוצר לא מבין את המשמעות העמוקה של השפעת ענף ההובלה והלוגיסטיקה על מחירי המוצרים במשק״. עותקים ממכתבו של בן הרוש נשלחו לח״כ דוד ביטן, יו״ר ועדת הכלכלה, ד״ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים, עו״ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים, דוד כוכבא, מנכ״ל מועצת המובילים וחברי הנהלת מועצת המובילים.

 

בן הרוש כותב במכתבו לשר האוצר כי ״המשך המדיניות שמפלה לרעה רכבי עבודה ומייקרת פעם אחר פעם את מחירי הסולר, אשר מהווים למעלה מ-35% מתשומות ההובלה, משמעותה אובדן דרך של תכנון המשק ואטימות מקצועית שמשמעותה עליית מחירי השירותים והמוצרים במשק. ענף ההובלה משנע במשאיות 95% מהסחורות במשק ואין להעלות על הדעת שאנשי מקצוע באוצר, לא מבינים את המשמעות״.

 

לטענת בן הרוש הוזלת הבנזין לרכבים פרטיים באופן של סבסוד ב-1 שקל לליטר סולר אינה אלא החלטה פופוליסטית שהשפעתה היא ניגוד גמור לצורך הלאומי של הוזלת המחירים במשק.

 

בן הרוש מסיים את מכתבו לשר האוצר וכותב כך: ״אני מקווה שבמכתבי הנ״ל, אצליח לעורר גורם מקצועי כלשהו במסדרונות האוצר, ולא האחריות על המחדל פרי החלטות שערורייתיות, יהיה על השר ואנשי משרדו״.