בן הרוש למש׳ התחבורה: עדכנו הוראת שעה בנושא בדיקת חורף לרכבים

יו״ר מועצת המובילים והמסיעים מציין בפנייתו כי ״חברות המפעילות צי גדול של כלי רכב מסחרי אינן מסוגלות לבצע בדיקת חורף לכל הרכבים בצי הרכב שלהן בתקופה של 18 ימי עבודה, זאת בשל היותו של חודש אוקטובר חודש המרכז לרוב את חגי ישראל


13:59 ,18.07.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

מועצת המובילים והמסיעים בישראל בראשות היו״ר גבי בן הרוש פנתה אבנר פלור, סמנכ״ל בכיר תנועה במשרד התחבורה בבקשה כי תעודכן וראות השעה בנושא בדיקת חורף עבור רכבים מסחריים מעל 10 טון. בן הרוש מזכיר לפלור כי תקנה 273ד׳ דורשת כי כלי רכב מסחריים שמשקלם הכולל המותר עולה על 10 טון ואוטובוסים יעברו בדיקת חורף שתיערך במהלך חודש אוקטובר כל שנה.

 

בן הרוש מזכיר במכתבו כי החל מה-1 לנובמבר ועד 31 במרץ מדי שנה חל איסור לנהוג בכלי רכב מסחרי כבד אלא אם כן קיים בידו של נהג הרכב אישור המעיד כי כלי הרכב נבדק ״בדיקת חורף״.

 

״במציאות הקיימת״ כותב בן הרוש לאבנר פלור, ״חברות המפעילות צי גדול של כלי רכב מסחרי אינן מסוגלות לבצע ״בדיקת חורף״ לכל הרכבים בצי הרכב שלהן בתקופה של 18 ימי עבודה״, זאת בשל היותו של חודש אוקטובר חודש המרכז לרוב את חגי ישראל.

 

״כמו כן״, כותב בן הרוש, ״המוסכים אינם מסוגלים לבצע את הבדיקה לכל ציי כלי הרכב בתקופה של 18 ימי עבודה״, ומציע כי משרד התחבורה יוציא הוראת שעה שתאפשר לבצע בדיקת חורף מה-1 באוגוסט 2022 ועד ל-1 בדצמבר 2022.

 

בן הרוש מציין כי ״הוראת שעה כפי שאני מבקש תאפשר לבצע את בדיקות החורף מבלי לשבש את העבודה השוטפת של התחבורה הציבורית וחברות ההובלה״.