בן הרוש לארדן: עזור לנו להוריד את אגרת מנהרות הכרמל

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן הרוש, פנה לשר גלעד ארדן בבקשה שיתערב בתעריף האגרה למעבר משאיות במנהרות הכרמל העומד היום על כ-60 שקלים לכיוון. דובר מנהרות הכרמל: הכנסת קובעת את גובה האגרה


00:00 ,27.06.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים פנה לשר איכות הסביבה, גלעד ארדן, וביקש את התערבותו בהורדת מחיר האגרה של מנהרות הכרמל בחיפה, בכדי לאפשר למשאיות לנסוע בהן.

לטענת בן הרוש, "מנהרות הכרמל מונעות במתכוון מעבר של משאיות באמצעות קביעת תעריף שרירותי בסך של כ-60 שקלים, תעריף שהוא גבוה פי חמישה מהמחיר שנדרש מרכב פרטי שעובר את המנהרה".

בפנייתו לשר ארדן, ציין בן הרוש כי, "כשר לאיכות הסביבה, זה תפקידך למנוע במקום שאפשר, תנועה של מאות משאיות ביום, ברחובה של עיר. כל בר דעת מבין שאין נהגי המשאיות שישלימו עם הוצאה של כ-120 שקל ביום, רק כדי לעבור במנהרות".

נזכיר כי, בחודש דצמבר, ביום פתיחת מנהרות הכרמל, הגיבה מועצת המובילים והמסיעים בזעם על מחיר התשלום שעמד על 54 שקלים למשאית לכיוון. בן הרוש הדגיש אז כי "משאיות לא ייכנסו למנהרות הכרמל".

בתגובה למחאת מועצת המובילים, נמסר מחברת מדובר מנהרות הכרמל, אבי שמול כי, התעריפים קבועים בחוק האגרה שקבעה הכנסת. "הכנסת היא האחראית להחלטות הקובעות את גובה אגרת המעבר במנהרות הכרמל ואת התעריפים לכלי הרכב השונים. ככל שהדברים תלויים בנו, אנו נכבד ונשמח לשרת כל נהג משאית שיבחר במנהרות הכרמל" אמר שמול.