גבי בן הרוש, יו״ר מועצת המובילים והמסיעים אשר מייצגת את חברות ההובלה הגדולות בישראל, פנה אתמול במכתב לשר לבטחון פנים גלעד ארדן ובירך אותו על החלטתו ליישם את ההחלטה להקים את היחידה המיועדת לאכיפת רכב כבד בכבישי הארץ. עותקים ממכתבו של בן הרוש נשלחו לח״כ איתן כבל, יו״ר ועדת הכלכלה של הכנסת וכן לחברי ועדת הכלכלה של הכנסת, למפכ״ל המשטרה רוני אלשיך, לקרן טרנר, מנכ״לית משרד התחבורה, לאבנר פלור, סמנכ״ל בכיר במשרד התחבורה ולדוד כוכבא, מנכ״ל מועצת המובילים.
בן הרוש מבקש במכתבו מהשר לבטחון פנים כי תתבצע הכשרה מקצועית מיידית של השוטרים שנבחרו לשרת ביחידה. ״אנחנו נתקלים מדי יום במספר רב של מקרים בהם נעשית אכיפה שגויה ולא מקצועית – עובדה אשר גורמת לנזקים כבדים לחברות ההובלה בדמות עיכובים של שעות על צירי תנועה. מדובר במצבים שיוצרים חיכוך מיותר בין נהגים ושוטרים״, מציין בן הרוש.
בן הרוש מדגיש במכתבו כי ״הקמת היחידה הינה חשובה וזוכה לכל התשובות מצד חברות ההובלה, אך אין צורך להצדיק את קיומה בפעולות ראוותניות – בוודאי לא על גב חברות ההובלה והנהגים״.
״חוסר הידע של השוטרים״, כותב בן הרוש, ״יוצר מקרים רבים מדי של ביטולי דוחות וכן עומס מיותר על בית המשפט לתעבורה, עובדה אשר פוגעת באמון הציבור בעבודה היחידה, וענישה מיותרת של הנהג והחברה, שכן אנו נאלצים לאבד ימי עבודה על בדיקות חוזרות והוכחת חפות כנגד דיווח שגוי״.
בן הרוש אף מציין במכתבו לשר לבטחון פנים כי חוק שירותי הובלה עליו מושתתת הרגולציה של ענף ההובלה ובכלל זה הובלת חומ״ס כלל אינה ידועה לשוטרים שאמורים לאכוף את החוק בשטח.
בן הרוש מסיים את מכתבו לשר ארדן ומציין כי ״אני נכון להעמיד לרשותך ידע מקצועי רב שנצבר במועצת המובילים על מנת להכשיר את השוטרים ולנצל באופן יעיל את המשאבים לטובת בטיחות טובה יותר בכבישים״.
נציין כי על פי נתוני המשרד לבטחון פנים היחידה לאכיפה מול רכב כבד אשר החלה לפעול בחודש מאי האחרון מונה 24 שוטרים ועוסקת בפעילות אכיפה ממוקדת כנגד רכבים כבדים. בכוונת היחידה לבצע בדיקות תקינות, מטענים חורגים, שעות עבודה של נהגים, ליקויי בטיחות ועוד. לרשות היחידה עומדים אמצעים שונים כגון ניידות עם משקלים לטובת אכיפת מטענים חורגים, אמצעי למדידת גובה ואורך ועוד.
טרם נמסרה תגובה מהמשרד לבטחון פנים.