התאחדות המובילים והמסיעים פנתה אתמול להנהלות חברת נמלי חיפה ואשדוד בנושא התנהלות בשטח התפעולי בנמלים בו היא מלינה על היעדרו של נוהל מסודר ואחיד לתפקוד מתואם בין המשאיות למנופים והרכב התפעולי בנמל. הפנייה נעשית בעקבות התאונה שהתרחשה בשטח נמל אשדוד אתמול במהלכה מכולה מחצה משאית בשטח התפעולי.
לטעת התאחדות המובילים, מדי יום פוקדות 4,500 משאיות כל נמל ומדי יום נגרמות תאונות ובהן נזק לרכוש ואף נפגעי גוף כולל פינוי לבית חולים. ״לא ייתכן שבמוקד הפעילות של הנמל, בנקודות המפגש בין מנוף ומשאית בעת פריקה או טעינה, תתקיים אנדרלמוסיה זועקת לשמים״.
לטענת ההתאחדות קיימות הנחיות סותרות בין נמלי חיפה ואשדוד ביחס לחובת הנהג להישאר בתוך הקבינה או מחוצה לה.
גבי בן הרוש, יו״ר מועצת המובילים, טוען במכתב שעותקים ממנו נשלחו לקרן טרנר, מנכ״לית משרד התחבורה, אבנר פלור, סמנכ״ל בכיר תנועה במשרד התחבורה, ודלית רגב, מנהלת אגף תכנון וארגון ומנהל במשרד התחבורה כי הוא התריע על מבחן בטיחות לנהגים שמתקיים באינטרנט. ״נמסר לי בתגובה שמתקיים תדרוך לעובדי הנמל הרלוונטיים. עם התוצאות אנחנו נפגשים כמעט מדי יום״.
בן הרוש דורש במכתבו לקיים דיון דחוף של משרד התחבורה ביחד עם הנהלות הנמלים בנושא הגדרת שטח תפעולי בתוך הנמלים, על מנת למנוע את האסון שבפתח.
מנמל אשדוד נמסר אתמול בתגובה כי ״באירוע שאירע היום בנמל מנופאי פגע במכולה וכתוצאה מכך המכולה פגעה במשאית. אין כל נפגעים. מנכ״ל החברה הורה באופן מיידי למהנדס הבטיחות הנמלי לתחקר את האירוע ולהביא בפניו את מסקנותיו, כמו כן מנכ״ל החברה, יחד עם מהנדס הבטיחות, מכנס בשעות אלו את כל המנופאים לצורך תדרוך וריענון בטיחות״.