בן הרוש במפגש עם שוטרי היחידה לאכיפת רכב כבד

המפגש בין יו״ר מועצת המובילים ושוטרי היחידה המיוחדת במשטרת התנועה עסק בנושאים כגון העמסת מטען חורג וליווי למטען זה וכן תקנה 168- שעות עבודה ומנוחה. בן הרוש: ״ מה שחשוב זה לא כמות הדוחות, אלא איכות הדוחות״


13:53 ,09.06.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

בהמשך לפגישה שהתקיימה לפני כשלושה חודשים בין ראשי מועצת המובילים לשר לביטחון פנים ח״כ אמיר אוחנה, מנכ״ל משרדו משה (צ׳יקו) אדרי, וראש אגף התנועה במשטרת ישראל ניצב אריה אלון, בנושא אכיפת עבירות של העמסת מטען בניגוד לתנאי הרישיון, התקיים השבוע מפגש של גבי בן הרוש, יו״ר מועצת המובילים, עם שוטרי היחידה לאכיפת רכב כבד במשטרת התנועה.

 

נזכיר כי המפגש התקיים בהמשך לסיכום שהושג כי יחידת האכיפה לרכב כבד תרכז מאמץ במיגור התופעה וכי אגף התנועה יזמן בהקדם דיון משותף עם מטה מועצת המובילים לקביעת מדיניות האכיפה תוך בניית תכנית עבודה ממוקדת ותכנון הכנס בהתאם.

 

נושא אחד שההדרכה עסקה בו הוא העמסת מטען חורג וליווי למטען זה. נושא נוסף הוא תקנה 168- שעות עבודה ומנוחה. בן הרוש הסביר לשוטרים שמצד אחד הם מוציאם הנחייה שאסור לעצור בשוליים ומצד שני נהגי המשאיות חייבים לעצור בשוליים כאשר התקנה מחייבת אותם לעצור למנוחה ואין להם היכן לעצור, באותו אופן גם השוטרים אשר עוצרים לצורך ביצוע אכיפה מסכנים את חייהם כי התשתיות במדינת ישראל בד״כ לא מאפשרות עצירה בצד הכביש בצורה בטוחה.

 

בנוסף, התייחס בן הרוש במהלך ההדרכה לנושא מכולות האשפה אשר כידוע לכל, קיימת תופעה של העמסת מכולות אלה מעבר לכמות המותרת בחוק.

 

לדברי בן הרוש, אחת הבעיות המרכזיות היא שלא משטרת התנועה, לא משרד התחבורה ולא בתי המשפט עושים שימוש באחריות המשלח הקיימת בחוק שירותי הובלה. רק לאחרונה נעצר בעל משאית עם כ-70% עומס יתר, והמשלח ובעל החברה לא זומנו לחקירה. גם השוטרים טענו במהלך המפגש שיש לשנות את הענישה והניקוד כיוון ש-4 נקודות וקנס של 250 שקל, אינם עונש מרתיע מספיק, ועל כך ענה להם בן הרוש כי זוהי בדיוק הסיבה שיש להפעיל את האחריות השילוחית המופיעה בחוק שירותי הובלה.

 

בן הרוש: ״שוטרי היחידה הם הפתרון ולא הבעיה. אני מחבק את השוטרים שמצילים את הנהג ואת סביבתו. על פי הנתונים ניתנו כ-30,000 דוחות לבעלי משאיות, אבל חלק גדול מדוחות אלה גרם עוול לנהגים ולכן בוטל. היחידה קיימת משנת 2017 והוקמה ביוזמת מועצת המובילים, אך תופעת העמסת המטען בניגוד לתנאי הרישיון לא מוגרה. מה שחשוב זה לא כמות הדוחות, אלא איכותם, ועל כן אנו שמים דגש על הדרכת שוטרי היחידה״.

 

הדיון בין ראשי מועצת המובילים לראש אגף התנועה לקביעת מדיניות אכיפה ממוקדת ולתכניות לימודים מיוחדות לשוטרי היחידה, צפויה להתקיים בשבועות הקרובים.