בן הרוש בכנס השמאים: קיימת בורות בסביבת העבודה של נהגי הרכב הכבד

יו״ר מועצת המובילים חשף בכנס איגוד השמאים השנתי שהוקדש הפעם לענף רכוש ולענף הימי כי חוקי העמסה וקשירת מטען לא נכללים בתכנית הלימוד של נהגי רכב כבד


12:28 ,06.01.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

באיגוד השמאים פתחו את שנת 2020 בכנס משותף לענף רכוש ולענף ימי. הכנס עסק במגוון נושאים שונים אחד מהשני אך כל אחד מהם מהווה חלק מסדר יומו המקצועי של השמאי הימי ושמאי הרכוש: יהלומי מעבדה מגודלים, תיקון צנרת ללא הרס והעמסת וקשירת מטענים בצורה נכונה ובטיחותית.

 

גבי בן הרוש, יו״ר מועצת המובילים, הראה למשתתפי הכנס תמונות וקטעי וידאו ושל תאונות אשר אירעו בגין העמסת מטענים וקשירתם בצורה שגויה ודיבר על נכון ולא נכון בקשירת והעמסת מטענים בסחורה בהעברה. כידוע, לקשירה והעמסה נכונה של מטענים יש השפעה על הפיצוי המתקבל בסופו של יום בגין נזקים לסחורה בהעברה על גבי משאיות.

 

שמאים אשר בודקים נזקים של סחורה בהעברה, עדים לא אחת למקרים בהם אבטחת המטענים נעשית בצורה לא בטיחותית, אשר גורמת לשחרורו, נפילתו ופיזורו על הכביש, לאיבוד שליטה ברכב ואף להתהפכות הרכב, דבר שעלול לגרום נזק כבד לרכוש ולגוף.

 

לדברי בן הרוש, חוקי העמסת וקשירת מטענים אינם נכללים בלימודי הנהיגה של נהגי רכב כבד ובכלל קיימת בורות בתחום גם בכל סביבת העבודה של נהגי הרכב הכבד. על כן, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, משרד התחבורה ומועצת המובילים פיתחו סדרת הכשרות בנושא, הכוללות ספר וסרטוני הדרכה. בימים אלה, הכשרות אלה נמצאות בעיצומו של פיילוט ומועברות לשוטרי היחידה לאכיפת רכב כבד במשטרת התנועה, קציני בטיחות, נהגים מקצועיים, סדרני עבודה בחברות הובלה, מפקחי ניידות במשרד התחבורה ומורי נהיגה.

 

לדברי עו״ד דורון חבקין, יו״ר איגוד השמאים: ״הפעם החלטנו שלא להתמקד בנושא ספציפי, אלא להתפרש על מגוון נושאים. ייחודו של שמאי הרכוש והשמאי הימי הוא בכך שטיפול בנזק לרכוש כרוך בנגיעה במגוון תחומי חיים השונים זה מזה מקצה אל קצה. אנו כאיגוד מקצועי רואים חשיבות רבה בהעשרת עולמם המקצועי של חברי האיגוד והפעם בחרנו לעשות זאת דווקא בהבאת אותם תכנים שונים תחת קורת גג אחת, מה שהפך את הכנס למרתק במיוחד ואנו מקווים שאף הצלחנו להקנות להם ידע מקצועי שימושי״.