בוטלה חובת ליווי לנתמך ציוד חריג ברוחב עד 3.7 מטר

בעקבות מאמצי מועצת המובילים בוטלה חובת ליווי לנתמך ציוד חריג (לובי טריילר) ברוחב עד 3.70 מטר. הפטור יחול בין אם הנתמך ריק ובין אם מועמס ובתנאי שהמטען אינו חורג ברוחבו מגבולות הנתמך


12:33 ,09.03.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

ביולי 2016 הוציא משרד התחבורה לבקשת משטרת ישראל, ריענון להנחיה לפיה נתמך לציוד חריג חייב בליווי כפול בכל עת, גם כאשר התומך והנתמך נעים ללא מטען.

 

לאחר פניות חוזרות ונשנות של מועצת המובילים, הודיע סנ״צ מאיר בן גל, ראש מדור תעבורה במשטרת ישראל, כי חובת ליווי לנתמך ציוד חריג (לובי טריילר) ברוחב עד 3.70 מטר מבוטלת. הפטור יחול בין אם הנתמך ריק ובין אם מועמס ובתנאי שהמטען אינו חורג ברוחבו מגבולות הנתמך.

 

לדברי גבי בן הרוש, יו״ר מועצת המובילים: ״תקופה ארוכה טענתי שאין היגיון בחובת הליווי, גם כך יש בכבישים עומסים שגורמים נזק לתשתיות, אז אין צורך להוסיף. מעבר לכך, מדובר בעלויות גבוהות עבור הלקוח שנאלץ לשלם על הליווי. מובילי הטנקים והטרקטורים הם ברוחב 3.70 ועד היום נהגים קיבלו דוחות כאשר נסעו איתם ללא ליווי ואנו נאבקנו בכדי לבטל זאת. אנו שמחים ומודים למשטרת התנועה ולמשרד התחבורה על שקיבלו את עמדתנו, ולאור זאת, החל מהחודש אין צורך בליווי, אלא אם כן המטען יחרוג משטח ההעמסה״.