בגלל העלייה במחירי הסולר: אין מנוס מייקור מחירי ההובלה וההסעות בישראל

מנכ"ל חברת סע-שא ויו"ר מועצת המובילים והמסיעים טוענים שעליית המחירים למרות משא ומתן עם משרד האוצר ואנשי ועדת הכספים בכנסת


00:00 ,04.03.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

ארגון הגג בישראל של מובילים ומסיעים קורא לייקור מחירי ההובלה. "אין מנוס מלייקר את מחירי ההובלות בישראל בשיעורים של עד 10% ואולי אף יותר. זה ייקרה כבר בימים הקרובים", כך אומר מנכ"ל חברת סע-שא אבי קוסטו, "אנחנו מודעים היטב לכך שעלייה משמעותית במחירי ההובלה תכניס את המשק לסחרור ותגרום לגל של עליות מחירים דרסטית, אבל אין לנו יותר ברירה. חברות ההובלה והנהגים לא מסוגלים יותר לשמש כסופג ובולם הזעזועים של המשק, לרבות התהליכים הפוליטיים והכלכליים באזור".

סע-שא הינו ארגון גג להובלות והיסעים, וכן מפעיל חברת הובלה מהגדולות בארץ. הארגון מכיל למעלה מ-60 חברות הובלה וחולש על קרוב ל-1,500 משאיות וכ-250 אוטובוסים.

הוסיף יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל גבי בן הרוש: "לאור פניות מרובות מצד חברות ההובלה וההיסעים, ולאור המצוקה שאנו מזהים אצל המובילים והמסיעים, אנו מנהלים משא ומתן מתמשך עם אנשי משרד האוצר וועדת הכספים בכנסת, על מציאת דרכים להקלת ולהוזלת מחירי הסולר הבלתי נתפסים לחברות ההובלה וההיסעים. כבר עתה ברור לנו שלא יהיה מנוס מהעלאת מחירים בישראל, כך כשכל חברה תקבע לעצמה את שיעורי ההתייקרות".

יצוין שמחירי הסולר עלו ב-13% בחודש ינואר השנה, בהשוואה לינואר 2011 כשמאז תחילת השנה התייקר הסולר ב-3.6%.

"על הממשלה להפחית את שעור הבלו בישראל על הסולר עבור חוברת ההובלה וההסעים", אמר קוסטו.