אוויר נקי זה טוב, אבל למה על גב הנהגים?

לדברי יו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש, הדוחות שמחלקת המשטרה לנהגי משאיות הם לא כחוק, שכן נעשה שימוש בתמרור עירוני, שמוצב לא לפי הנוהל. ומנהרות הכרמל בכלל עושים צחוק מהעבודה


14:17 ,21.01.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר מועצת המובילים והמסיעים גבי בן הרוש קיבל עשרות פניות מנהגי משאיות מודאגים בנוגע לדוחות תנועה שנרשמו להם עם תחילת יישום תוכנית אוויר נקי בחיפה ואיסור תנועה של משאיות מעל 12 טון בכבישי העיר התחתית בשעות מסוימות.

 

בהודעה שהוציאה עיריית חיפה בתחילת השבוע, עם תחילת יישום התוכנית, נמסר עשרות דוחות, הכוללים קנס של 500 שקל ושש נקודות, כבר חולקו ביומיים בראשונים.

 

לטענת בן הרוש, בכל הדיונים שנערכו עם פקידים בכירי מעיריית חיפה ומשרדי האוצר והגנת הסביבה לא הגיע, לטענת בן הרוש, נציג של משרד התחבורה.

 

בנוסף, בן הרוש טוען נגד מנהרות הכרמל, שהודיעו על מתן הנחה בגובה 40% מאגרת המעבר למשאיות עד 12 טון, אולם מדובר ברכב שמותר לו לנסוע ברחובות גם בשעות המוגבלות.

 

בן הרוש: "אנחנו בעד אוויר נקי, אבל מה עשינו בזה, אם יוצאים לתוכנית ולא עושים עבודת מטה מסודרת? ביקשתי שיעשו פיילוט שבו לא יחלקו דוחות, אלא ינסו ללמוד ולהפיק לקחים. ביקשתי גם לאפשר מעבר חופף בשעות המוגבלות בנמל חיפה לבעלי רישיונות כניסה שנתיים. בפועל הנמל אישר כניסה בשעות לא מקבילות

 

"הדבר החמור הוא שמשאיות מעל ל-15 טון, שאין להן רישיונות כניסה לנמל ומשרתות את יישובי חוף הכרמל – מה עושים איתן? 86 שקל לכל צד מעבר במנהרות הכרמל הופך את הנסיעה ללא משתלמת. צריך לתת פתרון.

 

"בנוסף יש משאיות שחונות כיום על השול של כביש 22 במשך שלוש שעות בכדי לאל להיכנס לעיר. אסור על פי חוק למשאית לחנות על השול, אבל איזו ברירה יש לנהג?".

 

בן הרוש יוצאר גם נגד משטרת ישראל, שלדבריו לא היתה חלק מהפרויקט: "בפועל המשטרה לא היתה שותפה. היא הוציאה הודעה שבעקבות התיאום עם הגורמים הנוגעים בדבר, הם יוצאים למבצע אכיפה. אמרתי למפקד מחוז חוף שאי אפשר לעשות אכיפה תוך שימוש בתמרור עירוני, במיוחד כשהעירייה הציבה תמרורים שהם לא בסמכותם.

 

"בנוסף, לפי התקן, התמרור צריך להיות 1.80 מטר מהרצפה ובפועל הוא כמעט 3 מטר מהרצפה. והמחדל הכי חמור הוא שהתמרור נמצא בכניסה לקרית הממשלה בחיפה. יש נהג משאית מאשדוד שהגיעה לחיפה וקיבל דוח בגלל שהתמרור נמצא בתוך העיר. אז מה עשינו בזה?".

 

בן הרוש טוען עוד, שהובטח לו שהמשטרה לא תחלק דוחות, אולם בפועל שוטרי תנועה נותנים: "עיריית חיפה רכשה את שירותי המשטרה – עבודה בשכר – בכדי שהשוטר לא יתן את הדוחות, אלא רק ילווה את הפקח העירוני. בפועל, השוטרים כן נתנו דוחות ופעלו בניגוד לתקנות. דיברתי עם היועצים המשפטים של המשטרה בבית דגן והם ביקשו לרכז את הדוחות ולהעביר להם אותם".

 

ב-27 בחודש אמור בן הרוש וגורמים נוספים להיפגש עם השר להגנת הסביבה אבי גבאי, בכדי לעלות לדיון את כל הממצאים עד כה.