90 דונם מחכים למשאיות

חנ"י מחזיקה בחיפה מגרשים שעומדים ריקים מזה כעשור ויכולים לשמש כמגרשי חניה למשאיות, במקום שאלה יחצו את רחובות העיר


13:39 ,09.12.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

אתמול (ד') נערכה פגישה נוספת בין נציגי מועצת המובילים והמסיעים לבין נציגי עיריית חיפה בנוגע להוצאת משאיות כבדות מרחובות העיר ובנוגע לחניית משאיות בשעת הלילה.

 

בפגישה השתתפו גם נציגי חנ"י, המשרד להגנת הסביבה וממגורות דגון.

 

במהלך הדיון הסתבר כי לחנ"י יש עתודות קרקע בחיפה של 90 דונם ושטחים נוספים שחנ"י מחזיקה, כגון השטחים לאורך נמל חיפה שפונו על ידי חיל הים מזה כעשור.

 

בנוגע לשטחים קיימים חילוקי דעות בין נמל חיפה לחנ"י, ולכן השטחים, הנמצאים במבואות הנמל, עומדים מגודרים מזה למעלה מעשר שנים.

 

נציג המשרד להגנת הסביבה ביקש מחנ"י להביא בתוך שבוע הצעות לפתרון כיצד ניתן להשתמש בשטחים אלה לחניוני משאיות לחניית לילה לתקופה של שנה וחצי ועד שלוש שנים.

 

נציג חנ"י ניסה להתנות את הפיכת חלק מהשטחים לחניונים במתן אישור מהעירייה להקמת תחנות דלק, כך שהשטחים יהפכו למסחריים, אך העירייה והמשרד לאיכות הסביבה התנגדו לכך ואמרו שלא יוכלו להתחייב לכך, שכן לתחנת דלק שהיא בעצמה מזהמת.

 

בנוסף, דנו בפגישה במעבר רכב כבד בעיר התחתית. כיום, עקב מערכות המיחשוב בנמל, אין אפשרות למשאיות להיכנס לנמל מבלי לבצע משימת הובלה, וכך משאיות ריקות אינן מורשות להיכנס.

 

יו"ר מועצת המובילים גבי בן הרוש הציע כי אחד השערים לנמל יהיה פתוח למשאיות ריקות וכך וניתן יהיה  לחצות את הנמל במקום לחצות את העיר.

 

נושא נוסף שנידון בפגישה הוא המעבר לעבודת לילה בכדי להפחית את תנועת כלי הרכב הכבד במרכזי הערים במהלך היום. יבואני הגרעינים ותחנות הקמח שעובדים עם ממגורות דגון קיבלו מיליון וחצי שקל סבסוד בשנה עבור בתנאי שיגבירו עבודת  לילה. על פי דברי מנהל ממגורות דגון, בקושי 20% עובדים בלילה.

 

בתום הפגישה, הוחלט להגיע תוך שבוע להצעות לפתרונות מקובלים לכל הנושאים שהועלו, ולא לקדם פתרון חד צדדי. כן הוחלט לקיים סיור בנמל ובממגורות דגון.

 

מחנ"י לא נמסרה תגובה לדברים.