ההסתדרות: איגודי התחבורה הפלסטינים והישראלים חתמו על הסכם שיתוף פעולה

במסגרת ההסכם שנחתם בקפריסין תוקם ועדת קישור משותפת לענייני תחבורה על מנת להגיע לפתרונות בנושאים שונים. אבי אדרי: " זוהי מכה ניצחת לאיגוד הבריטי שהכריז לפני כחודש וחצי חרם על ישראל"


00:00 ,07.08.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

במסגרת ההסכם שנחתם בקפריסין תוקם ועדת קישור משותפת לענייני תחבורה על מנת להגיע לפתרונות בנושאים שונים. אבי אדרי: " זוהי מכה ניצחת לאיגוד הבריטי שהכריז לפני כחודש וחצי חרם על ישראל"
 
נציגי איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, בראשות אבי אדרי, חתמו על הסכם לשיתוף פעולה עם הפדרציה הפלסטינית הכללית של עובדי התחבורה (PGFTU) בראשות נאסר יונס. אבי אדרי אמר כי "מדובר בתשובת מחץ לאיגוד עובדי התחבורה הבריטי (T&G) ואף לאיגוד עובדי המגזר הציבורי בבריטניה (UNISON), שקיבלו לאחרונה החלטות בדבר חרם כלכלי על ישראל". ההסכם בין הישראלים והפלסטינים קיבל אף את ברכתו של דיוויד קוקרופט, מזכ"ל הפדרציה הבינלאומית של עובדי התחבורה (ITF). ההסכם נחתם במסגרת סמינר משותף שערכו נציגי שני האיגודים בקפריסין לפני כשבוע.

ההסכם קובע כי "תוקם ועדת קישור משותפת לענייני תחבורה, שבה תהיה נציגות מספרית זהה לשני האיגודים על מנת להגיע לפתרונות מעשיים של בעיות העומדות בפני עובדי התחבורה הישראלים והפלסטינים  לרבות: נקודות מעבר ומחסומים בדרכם של עובדי התחבורה הפלסטינים, ביטחונם של עובדי התחבורה משני הצדדים, בטיחות בדרכים ובריאות תעסוקתית, הסדרי פנסיה, שירותי איגוד מקצועי חוצי גבולות וסוגיות הנוגעות לנשים עובדות תחבורה". הצדדים אף הסכימו שאיגוד עובדי התחבורה בהסתדרות יפנה לכוחות הבטחון הישראלים ויבקש שימנו נציג אשר ישתתף בועדה כל אימת שתדון בסוגיות בטחון, לרבות מעבר במחסומים.
 
ארגון התחבורה העולמי התחייב אף הוא להשתתף בעבודת הוועדה, לרבות איסוף מידע על בעיות תחבורה, כל אימת שיתבקש ע"י שני היו"רים המשותפים לעשות כן. עוד נקבע כי האיגוד הפלשתיני יפתח מנגנוני תגובה מהירים, כגון קו טלפוני חם לעובדי תחבורה הנתקלים בבעיות דחופות. האיגוד הפלשתיני יטפל בבעיות הרלוונטיות בתיאום עם האיגוד הישראלי.
 
בהסכם נכתב כי "הואיל והתחבורה הינה מרכיב מרכזי ברווחתם הכלכלית והחברתית של כל האומות, והואיל והסולידאריות הבינלאומית בקרב עובדי התחבורה בכלכלה הגלובאלית של ימינו הינה חיונית מאי פעם, ובהתייחס לדיאלוג אשר החל ביוני 2006 בין ראשי שני האיגודים, אשר שניהם חברים באיגוד העולמי, הרי שמקומות עבודה, תנאי עבודה וביטחונם ובטיחותם של עובדי התחבורה הישראלים והפלשתינים מחייבים שיתוף פעולה הדוק יותר בין שני האיגודים".