גבי בן הרוש יעיד בעניין הובלת אמצעי לחימה במלחמת לבנון השנייה

כזכור, בן הרוש חשף את כשלי הובלת הטנקים והנגמ"שים במלחמה בראיון בלעדי ל-port2port בו טען כי למעלה מ-50% מהובלות הטנקים נעשו על גבי מובילים לא מתאימים. בן הרוש יעיד בפני הוועדה הציבורית שמינה מנכ"ל משרד הביטחון


00:00 ,25.10.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

כזכור, בן הרוש חשף את כשלי הובלת הטנקים והנגמ"שים במלחמה בראיון בלעדי ל-port2port בו טען כי למעלה מ-50% מהובלות הטנקים נעשו על גבי מובילים לא מתאימים. בן הרוש יעיד בפני הוועדה הציבורית שמינה מנכ"ל משרד הביטחון
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, הוזמן להופיע בפני הוועדה הציבורית לבחינת הארגון, התפעול והתפקוד של המערכות התחבורתיות - נמליות בישראל. את הוועדה מינה מנכ"ל משרד התחבורה, מר גדעון סיטרמן.
 
יו"ר מועצת המובילים והמסיעים יופיע בפני הוועדה הציבורית ב-31 באוקטובר, ויפרט בפני הוועדה את דרישות מועצת המובילים והמסיעים להכנת מערכי ההובלה וההסעה הדרושים עבור הצבא והמשק האזרחי בשעת חירום.
 
שבועות ספורים לאחר תום הלחימה חשף גבי בן הרוש, בראיון מיוחד שקיים עם port2port, שורת ליקויים, ובין הבולטים: הסתמכות על נהגים שאינם יהודים ושלא שירתו בצה"ל להובלת אמצעי לחימה לחזית, היכולים להיחשף לחומרים רגישים וסודיים. ליקוי נוסף שנחשף במלואו הינו מעבר השוק למשאיות מתקדמות המתמחות בהובלת מכולות ושאינן כשירות להוביל טנקים או נגמ"שים. "ההתעלמות מכשלים אלה כבר תגבה מאתנו מחיר יקר במלחמה הבאה".
 
כפי שטען יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בראיון עם port2port, הובלת הטנקים והנגמ"שים במלחמה האחרונה נעשתה על אמצעי הובלה לא מתאימים, וזאת כתוצאה מחקיקה ואימוץ תקנים זרים שאינם נותנים מענה אמיתי לבעיות הובלה של כלים כבדים מעל ל-50 טון.
 
בן הרוש ציין בראיון כי במלחמת לבנון השנייה נעשו למעלה מ-50% הובלות של טנקי מרכבה על מובילים לא מתאימים. בנוסף, טנקים במשקל 80 טון הועלו על מובילים המיועדים להוביל 50 טון בלבד. לדבריו, החקיקה  האחרונה בסעיף מידות ומשקולות צמצמה את כושר ההובלה ל-50 טון בלבד, בעוד המציאות הישראלית מחייבת קביעת תקני הובלה שיענו על צורכי ההובלה גם בימי חירום.