גבי בן הרוש: בעלי הרכב לא ישלמו קנסות על מחדלי משרד התחבורה

מועצת המובילים והמסיעים בישראל דורשת משר התחבורה אביגדור ליברמן לבטל את ההחלטה של ועדת הכלכלה של הכנסת, שהוגשה על ידי סיעת עם אחד, כי יוטל קנס בגובה של כ- 67,000 שקלים על מעסיקים שנהגיהם נאשמים בגין עבירות של עומס יתר ו/או שעות עבודה ומנוחה


00:00 ,10.03.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
"החלטת ועדת הכלכלה להטיל קנסות של עשרות אלפי שקלים על בעלי רכב תתקל בהתנגדות חריפה"

מועצת המובילים והמסיעים בישראל דורשת משר התחבורה אביגדור ליברמן לבטל את ההחלטה של ועדת הכלכלה של הכנסת, שהוגשה על ידי סיעת עם אחד, כי יוטל קנס בגובה של כ- 67,000 שקלים על מעסיקים שנהגיהם נאשמים בגין עבירות של עומס יתר ו/או שעות עבודה ומנוחה.

במכתב ששלח גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים בישראל לשר התחבורה, הוא מתריע על אוזלת ידה של הממשלה, אשר לא מיישמת את המלצות ועדת סגיס וועדת לנגנטל.

לדבריו, שתי ועדות אלה אשר מונו על ידי הממשלה, עסקו בנושאים שבהם דנה ועדת הכלכלה, וכל מה שנותר היה לעשות הוא ליישם את ההמלצות.

גבי בן הרוש אומר, כי על חבר הכנסת דוד טל שהביא את ההצעה לועדת הכלכלה למשוך את הצעתו, ואף לבקש מחילה מבעלי הרכב שאותם הוא האשים בעבירות שהכנסת והממשלה הם האשמים בגרימתם.

"מועצת המובילים והמסיעים בישראל נאבקת שנים נגד התופעה של עומס יתר ואף עתרה בעניין זה לבג"צ. המועצה גם דרשה להכיר בהקמת אזורי חניה ומנוחה למשאיות, שיוקמו בצירי התנועה הראשיים כתשתית לאומית", אמר.

בן הרוש אומר, כי מתקבל הרושם שוועדת הכלכלה מנותקת מהמתרחש בענף ההובלה ומאשרת הצעות פופוליסטיות. "אילו הקפידו חברי הכנסת על יישום ההמלצות של ועדת סגיס בנושאים של עומס יתר ושעות עבודה ומנוחה, לא הייתה ועדת הכלכלה מקבלת החלטות שאין להן רגליים", סיכם בן הרוש.