בן הרוש: שר התחבורה מתכוון להזיז דברים

בפגישה שנערכה בין השר ישראל כ"ץ לנציגי מועצת המובילים והמסיעים הורה השר לזרז את הטיפול בהקמת אזורי החנייה למנוחה ולהביא לסיום פרשת תקנה 168


00:00 ,10.06.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

בפגישה שנערכה בין השר ישראל כ"ץ לנציגי מועצת המובילים והמסיעים הורה השר לזרז את הטיפול בהקמת אזורי החנייה למנוחה ולהביא לסיום פרשת תקנה 168
 
בפגישה ראשונה שנערכה ביום חמישי שעבר בין שר התחבורה ישראל כ"ץ לבין נציגי מועצת המובילים והמסיעים מציין גבי בן הרוש, יו"ר המועצה, כי מסתמנת גישה מעשית וחיובית בהתייחסות השר לנושאים שהוצגו בפניו.
 
בפגישה במשרד התחבורה השתתפו מפקדי משטרת התנועה, מנכ"ל מע"צ אלכס ויזניצר, מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים יאיר דורי, אלכס לנגר, ועוזי יצחקי שניהם בכירים במשרד התחבורה.
 
גבי בן הרוש העלה לדיון מספר נושאים העומדים לדיון לשם קידום ענף התובלה בישראל הם נושא חניית משאיות בערים, הטיפול בתקנה 168 הנוגעת לנושא שעות עבודה ומנוחה, אזורי חנייה ומנוחה לנהגי משאיות, נושא הכשרה והדרכה מקצועית של נהגי רכב כבד, הגדרת מקצוע הנהג כמקצוע לכל דבר. בן הרוש התייחס בנוסף לנושא תאונות הדרכים המרובות וביקש כי סדר היום הציבורי בנושא ינוהל על ידי משרד התחבורה ולא על ידי עמותות פרטיות בעלות אינטרסים בלתי ידועים.
 
בן הרוש מסר כי השר כ"ץ הקשיב לבעיות שהועלו על ידי נציגי ענף התובלה היבשתית והטיל על עוזריו, בתיאום עם המועצה והמשטרה להביא לסיום פרשת תקנה 168 ולמציאת נוסח המוסכם על הצדדים.
 
השר כ"ץ אף דרש לזרז את הטיפול בהקמת אזורי החנייה למנוחה בכביש 4 בית קמה, כביש 2 בין חיפה לת"א ובכביש 65, בשלב ראשון גם ללא הצבת שירותים במקום. כמו כן סוכם כי המועצה יחד עם הרשות הלאומית לדרכים יקדמו את נושא את נושא חניוני הדרך.
 
בנושא הכשרת נהגים ציין עוזי יצחקי, סמנכ"ל בכיר תנועה, כי משרד התחבורה הכין תוכנית הכשרה לנהגים שהוצגה בפני ועדת הכלכלה, וכי הנושא נמצא בשלבים מתקדמים לקראת חתימה אצל שר התחבורה. כאשר שר התחבורה יחתום על התוכנית היא תועבר לוועדת השרים לענייני חקיקה לשם אישור.
 
בן הרוש קרא לשר התחבורה להילחם בתאונות הדרכים באמצעות יצירת תאום בין חברות ההובלה וההסעה, המשטרה והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. בהמשך, טען בן הרוש, יש לצרף למאבק את החברות שמספקות רכב לעובדים, או מכירות בהוצאות הרכב של העובד. בן הרוש המליץ ליטול מנהגים עבריינים את רכב הליסינג  ולבטל השתתפות באחזקת רכב לנהגים מעורבים בתאונות.
 
"הטיפול בתאונות היא משימה לאומית ממלכתית, וזו לא משימה של עמותות של מתנדבים. זו משימה קשה ואחראית המוטלת על הממשלה כולה", אמר בן הרוש.